Companii

Retailerii de electrocasnice se orienteaza spre mediul online

13.12.2007, 17:32 35

Vanzarile online sunt noua provocare a retailerilor clasici de electronice si electrocasnice, dupa ce in ultimii doi ani majoritatea au realizat investitii de zeci de milioane de euro in dezvoltarea retelelor de magazine, dubland astfel suprafata totala de retail specializat.
Atrasi si de exemplul retailerilor specializati precum Pcfun, Shop IT sau Emag, care a estimat pentru finalul anului in curs afaceri de peste 70 de milioane de euro, jucatori precum Flamingo sau Teknosa investesc acum pentru o cota din vanzarile mediului online, estimat la peste 120 de milioane de euro in 2007.
Flamingo a anuntat odata cu prezentarea rezultatelor pentru primele 9 luni ca a investit in acest an aproximativ 500.000 de euro in dezvoltarea unei platforme de vanzari online care va aduce anul viitor afaceri de 10 milioane de euro.
"In trei-patru ani vanzarile online vor fi in jur de 20% din cifra de afaceri in functie de evolutia pietei. Cam in aceasta zona se afla acum vanzarile online din tarile dezvoltate din vestul Europei", a declarat Dragos Simion, vicepresedintele Flamingo.
Daca Altex si Domo au fost mai prevazatori, iar platformele de comert online functioneaza de mai bine de un an, jucatorii noi cauta sa se impuna si sa castige cota de piata prin investitii similare.
Retailerul de electronice si electrocasnice Teknosa, detinut de grupul turc Sabanci, care a achizitionat anul trecut 51% din reteaua Cosmo, a anuntat ca va investi anul viitor 250.000 de euro in dezvoltarea unei platforme de retail online.
"Pana acum am investit aproximativ 35.000 de euro, iar pentru anul viitor mai avem 250.000 de euro pentru dezvoltarea conceptului si a logisticii. Speram ca in scurt timp sa ajungem pe acest canal la vanzari de 10% din cifra de afaceri din Romania, precum Teknosa Turcia", a declarat Gyorgy Baba, directorul general al Primex, compania care administreaza reteaua Cosmo.
Pentru anul viitor, Baba estimeaza o crestere de 10% a cifrei de afaceri, pana la aproximativ 44 de milioane de euro. Cifra de afaceri pentru 2007 a fost reestimata la finalul anului de la 50 la 40 de milioane de dolari. "Nu vom ajunge la 50 mil. dolari, pentru ca din cele 10 magazine pentru acest an am deschis doar 7, datorita intarzierii constructorilor. Anul viitor am putea atinge acest target, daca vom inchide magazinele Cosmo nerentabile si vom reusi inaugurarea celor 15 magazine planificate", a spus Baba.
Programul de investitii pentru deschiderea a 15 magazine Teknosa in 2007 se ridica la 9 milioane de dolari.
Daca deocamdata cea mai mare parte a afacerilor retalerilor specializati, aproximativ 90%, este realizata prin intermediul retelelor administrate, majoritatea estimeaza ca pana in 2010 ponderea se va micsora, iar vanzarile online vor creste pana la 30-40% din afaceri, dupa trendul inregistrat pe pietele vestice.
Pe langa reducerea costurilor legate de logistica, mediul online permite retailerilor sa reduca si costurile legate de stocuri prin posibilitatea comercializarii cu un cost mai mic a electronicelor depasite tehnologic, care, vandute in magazinele clasice, ar fi necesitat rabaturi si costuri mai mari, ce reduc din marja operationala.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO