În perioada de boom economic a României, brandurile internaţionale erau cele care umpleau coşurile de cumpărături ale consumatorilor. În ultimii ani însă, afinitatea pentru „Made in Romania“ a crescut, la fel şi nostalgia după gustul de altădată.
Aşa au apărut Gusturi Româneşti, Cămara Noastră sau K-Vreau din România, mărci private dezvoltate de retaileri (Mega Image, Lidl şi respectiv Kaufland) pentru a acoperi o nouă cerere de consum. În total, mărcile private româneşti au venituri de peste 100 mil. euro, conform estimărilor ZF.
„Gusturi Româneşti merge pe ideea de tradiţie, autenticitate, nostalgie şi întoarcerea la amintirile din copilărie. Avem şi fructe şi legume pe care le vindem sub acest brand şi care sunt preluate de la fermieri locali şi au gustul acela de altădată“, spunea recent Vassilis Stavrou, CEO-ul Mega Image. Mărcile private contribuie cu circa 25% la cifra de afaceri a retailerului, însă există potenţial să ajungă la maximum 30%, adaugă el. Dintre toate mărcile private, Gusturi Româneşti este una dintre cele mai importante ca vânzări.