Companii

Retailerii au pariat pe mărci private româneşti care au ajuns la afaceri de peste 100 mil. euro

Gusturi Româneşti, Cămara Noastră şi K-Vreau din România sunt doar câteva dintre mărcile private dezvoltate de retaileri pentru a acoperi cererea de produse locale

Gusturi Româneşti, Cămara Noastră şi K-Vreau din România sunt doar câteva dintre mărcile private dezvoltate de retaileri pentru a acoperi cererea de produse locale

05.05.2018, 08:00 722

♦ „Made in Romania“ a căpătat valenţe pozitive într-o perioadă în care patriotismul câştigă teren. Aşa au apărut Gusturi Româneşti, Cămara Noastră sau K-Vreau din România, mărci private dezvoltate de retaileri (Mega Image, Lidl şi respectiv Kaufland) pentru a acoperi o nouă cerere de consum.

În perioada de boom economic a Ro­mâniei, brandurile internaţionale erau cele care umpleau coşurile de cumpărături ale consumatorilor. În ultimii ani însă, afinitatea pentru „Made in Romania“ a crescut, la fel şi nostalgia după gustul de altădată.

Aşa au apărut Gusturi Româneşti, Că­ma­ra Noastră sau K-Vreau din România, mărci private dezvoltate de retaileri (Mega Image, Lidl şi respectiv Kaufland) pentru a acoperi o nouă cerere de consum. În total, mărcile private româneşti au venituri de peste 100 mil. euro, conform estimărilor ZF.

„Gusturi Româneşti merge pe ideea de tradiţie, autenticitate, nostalgie şi în­toarcerea la amintirile din copilărie. Avem şi fructe şi legume pe care le vindem sub acest brand şi care sunt preluate de la fermieri locali şi au gustul acela de altădată“, spunea recent Vassilis Stavrou, CEO-ul Mega Image. Mărcile private contribuie cu circa 25% la cifra de afaceri a retailerului, însă există potenţial să ajungă la maximum 30%, adaugă el. Dintre toate mărcile private, Gusturi Româneşti este una dintre cele mai importante ca vânzări.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO