Retail&Agrobusiness

ZF Retail 2021. Viitorul comerţului va fi o combinaţie între e-commerce şi magazine fizice. „Vom avea un mediu mixt, dar servicii uniforme“. Comerţul este principala „industrie“ a României, cu 850.000 de salariaţi, circa 215.000 de companii şi afaceri anuale de 650 mld. lei

Tiberiu Dăneţiu, director marketing Auchan Retail România, Ana-Maria Rădulescu, key account manager - retail and hospitality, system and services Signify CEE, Valer Hancaş, director comunicare şi corporate affairs în cadrul Kaufland România

Tiberiu Dăneţiu, director marketing Auchan Retail România, Ana-Maria Rădulescu, key account manager - retail and hospitality, system and services Signify CEE, Valer Hancaş, director comunicare şi corporate affairs în cadrul Kaufland România

Autor: Alexandra Cepăreanu, Miruna Diaconu

21.05.2021, 00:08 517

♦ Pandemia de COVID-19 a adus o serie de schimbări radicale şi în domeniu, cu o explozie a vânzărilor online şi cu un pariu accelerat pe digitalizare ♦ Totuşi, magazinele fizice rămân canalul principal în piaţă indiferent de tipul de comerţ.

Comerţul a trecut prin schimbări radicale în ultimele 15 luni de pandemie, iar în urma modificărilor de comportament aduse la nivel de consum, viitorul industriei va fi un mix între retail tradiţional şi modern, offline şi online, plăţi cash şi cu cardul, case automate sau cu casier.

Astfel că, în final, jucătorii din industrie trebuie să se asigure că oferă aceleaşi produse atât în mediul fizic, cât şi în spaţiul virtual, au concluzionat speakerii prezenţi în cadrul evenimentului online ZF Retail 2021.

„Cred că investiţiile în zona de digitalizare şi în e-commerce vor creşte, dar vom rămâne la un mediu mixt. Astfel, trebuie să avem servicii uniforme, trebuie să ne asigurăm că ce găsim în mediul fizic găsim şi în cel online. Acesta este un obiectiv şi pentru anul 2021“, a spus Adriana Bran, director IT în cadrul Mega Image.

Ana-Maria Rădulescu, key account manager - retail and hospitality, system and services în cadrul companiei Signify CEE, consideră că jucătorii din indstria de retail pot implementa soluţii digitale şi în magazinele fizice, astfel încât consumatorii să îşi rezolve nevoile mai rapid şi în magazin, nu doar online.

„Magazinele se uită spre automatizare. O soluţie poate fi ca retailerii să îi ajute pe clienţi să facă cumpărăturile mai rapid. Astfel, clientul vine cu lista de cumpărături pe telefon, o încarcă pe o aplicaţie şi apoi este ghidat în magazin spre rafturile pe care se găsesc produsele de care are nevoie. În acest mod putem vedea locurile care se aglomerează şi putem scurta timpul pe care oamenii îl petrec la shopping. Mai mult, aplicaţia le poate permite să plătească automat cu cardul din telefon“, a exemplificat Ana-Maria Ră­dulescu. Şi Valer Hancaş, di­rector comunicare şi cor­porate affairs în cadrul Kaufland România, este de părere că clickul poate fi utilizat şi în mediul offline, în magazinele fizice de către consu­matori, nu doar în mediul online.

„Comerţul offline nu va dispărea în mod radical, ci se va adapta. Asta deja vedem. Piaţa s-a adaptat la condiţiile impuse de pandemie, a găsit soluţii şi a văzut că clickul poate fi folosit şi offline, adică la magazin“, a spus Valer Hancaş. Informaţia este confirmată şi de Tiberiu Dăneţiu, director marketing Auchan Retail România. „Venim cu soluţii globale, în magazine fizice şi servicii pentru livrare la domiciliu. Casele self checkout sunt un astfel de exemplu de tehnologii pe care le folosim în offline spre exemplu.“

Comportamentul de consum s-a schimbat, dar nu e o schimbare doar din cauza pandemiei, ci şi de fond, pentru că oamenii nu mai vor să arunce, cumpără mai rar, mai mult şi consumă. Cu siguranţă e-commerce-ul alimentar a avut o accelerare forţată de cel puţin 3-4 ani, conchide el.

Irinel Popescu, retail director, Metro Cash & Carry România, Bianca Vlad, tax partner Mazars, Călin Costinaş, deputy CEO Profi

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO