Retail&Agrobusiness

ZF Live. Răzvan Crişan, cofondator KANE: Cutia cu Localnici a fost principalul nostru proiect în 2021, prin care ne-am propus să susţinem producătorii locali. Am cumpărat de la peste 40 de companii, am vândut peste 25.000 de produse, iar în 2022 vrem să vindem semnificativ mai multe produse pentru ei

ZF Live. Răzvan Crişan, cofondator KANE: Cutia cu...

Autor: Alexandra Matei

28.12.2021, 14:26 148

Astăzi, după doi ani de pandemie, oamenii sunt mult mai preocupaţi de cine face produsul, lucru care nu era important până acum”

Principalul proiect al grupului Kane, care cuprinde localuri precum restaurantul de fine dining cu acelaşi nume, pizzeria Mamizza şi Mercato Comunale, a fost, în 2021, Cutia cu Localnici, prin care şi-a propus să susţină producătorii locali şi să acopere nevoia consumatorului de a cumpăra produse româneşti, care s-a creat în ultimii doi ani.

Răzvan Crişan, cofondator Kane, susţine că acest proiect, care a pornit în toamna anului trecut, constă în conceperea unor cutii cu produse de la producătorii locali. Anul acesta, el spune că s-au cumpărat produse de la peste 40 de companii şi s-au vândut, în perioada Crăciunului, peste 25.000 de produse prin intermediul acestui proiect.

„Cutia cu Localnici a apărut în toamna anului trecut, când se închideau toate restaurantele şi părea că nu există nicio soluţie. În noiembrie 2020, ne-am gândit cum să susţinem producătorii locali, astfel că am gândit ideea unor pachete de Crăciun în care să punem mai multe produse la un loc. Acesta a fost principalul nostru proiect în 2021. Am cumpărat de la peste 40 de companii, am vândut peste 25.000 de produse de Crăciun, iar în 2022 vrem să vindem semnificativ mai multe produse pentru ei. Dacă vrei să susţii antreprenorii, găseşti o soluţie să vinzi produsul. Anul viitor, plănuim să facem din localnicii.ro (n. r. – platforma aferentă proiectului Cutia cu Localnici) un proiect prin care să îţi doreşti neapărat să cumperi produsele. 2022 este despre a face lucruri şi mai curajoase, despre a consolida toate proiectele pe care le-am început şi despre a duce şi mai departe modelul de business”, a povestit Răzvan Crişan, cofondator al grupului Kane, la emisiunea online de business ZF Live.

În acest proiect, mai spune el, au fost integraţi atât producători mai mici, cât şi producători consacraţi. O surpriză plăcută pe care a adus-o Cutia cu Localnici a fost faptul că s-a ajuns la sold out mult mia rapid decât se preconizase.

Modul în care au fost gândite produsele, ambalarea şi valoarea acestor pachete i-au făcut pe oameni să nu se mai îndrepte către produsele internaţionale şi să meargă pe varianta producătorilor locali. „Astăzi, după doi ani de pandemie, oamenii sunt mult mai preocupaţi de cine face produsul, lucru care nu era important până acum.”

Această iniţiativă a grupului Kane a fost susţinută de CEC Bank, iar după cum menţionează Răzvan Crişan, a existat o potrivire în ceea ce priveşte dezvoltarea proiectului Cutia cu Localnici.

El susţine că grupul a vrut să dezvolte un întreg produs financiar, dar există şi un produs bancar, platforma localnicii.ro, prin care producătorul şi antreprenorul local au o întreagă reţea de susţinere tot anul.

Astfel, Kane se ocupă de partea de vânzări, prin intermediul platformei, iar CEC Bank vine şi susţine partea de tranzacţii financiare.

Pentru industria HoReCa, consideră cofondatorul Kane, anul 2021 a fost anul în care foarte mulţi jucători fie au decis să se oprească, fie au adaptat businessul astfel încât să fie relevant în noua realitate creată de pandemie.

Cele mai de impact şi de succes proiecte ale grupului Kane au fost cele outdoor, precum proiectul Mercato Comunale.

În momentul de faţă, menţionează Răzvan Crişan, grupul are alte cinci proiecte, pe lângă Cutia cu Localnici: Kane, care dă şi numele grupului, Mamizza, M60, Mercato Comunale şi cafeneaua din Blănari, care se va deschide în martie 2022.

Anul următor va fi, cu siguranţă, un an de dezvoltare pentru businessul Kane. Cofondatorul grupului spune că va anunţa, pe parcursul lui 2022, multe alte proiecte care fie deja se află în derulare, fie urmează să ia naştere.

El precizează că a identificat deja două zone unde există potenţial de dezvoltare pentru Kane, cum ar fi zona Basarab, unde există deja o colaborare cu cei de la fosta Fabrică de Bere Griviţa, dar şi zona Pipera.

„Motivul pentru care ne uităm la astfel de zone este că avem în plan nişte proiecte foarte curajoase, care să schimbe fundamental cartierul, să devină puncte de atracţie”, a subliniat acesta.

Răzvan Crişan spune că piaţa ospitalităţii era dominată de concepte internaţionale sau foarte standardizate, iar ceea ce se caută cel mai mult acum este autenticitatea.

Acesta este de părere că cei care au supravieţuit foarte bine în ultimii doi an au fost fie giganţii internaţionali, fie cei mici, care au avut partea de susţinerea oamenilor şi au mizat pe fidelizare.

„Întotdeauna o piaţă va avea loc de astfel de lucruri şi cred în continuare că România, deşi are multe defecte şi multe lucruri care nu sunt tocmai ce trebuie, e un loc bun pentru antreprenori”, a conchis cofondatorul Kane.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO