Grupul anglo-olandez Unilever controlează aproape 30% din piaţa de îngheţată din România evaluată la 200-250 mil. euro. Compania şi-a majorat cota de piaţă după ce a cumpărat în 2018 cel mai mare producător de îngheţată cu acţionariat românesc - Betty Ice -, într-o tranzacţie estimată la circa 100 milioane de euro, conform datelor ZF.
„În România sunt saşe - şapte jucători principali care încă îşi dispută piaţa, atât locali, cât şi străini. Unilever, odată cu achiziţia Betty Ice, se duce spre o cotă de piaţă de 30%, însă mai sunt jucători internaţionali care au 12 - 14% şi locali care se duc spre 8 - 10% cotă de piaţă. Este o piaţă competitivă, în valoare de 200 de milioane de euro pe partea de îngheţată ambalată şi industrială la scoop. Dacă punem la socoteală şi zona de gelaterii, cred că piaţa se duce spre 250 de milioane“, a spus Ionuţ Ilie, general manager Ice Cream at Unilver South Central Europe, în cadrul unei ediţii speciale a emisiunii de business ZF Live, organizată la Promenada Mall.
Antreprenorul Vasile Armenean, care a fondat Betty Ice, conduce după această tranzacţie businessul de îngheţată al Unilever pe piaţa din România. Unilever are în portofoliu, pe lângă brandurile româneşti Napoca şi Betty Ice, o serie de mărci internaţionale importate şi distribuite în comerţul local.