Retail&Agrobusiness

ZF Live. Alex Bratu, JYSK România şi Bulgaria: Salariile din România nu se vor opri din crescut până când nu ajung la nivelul celor din Germania, în vreo cinci ani

Autor: Roxana Rosu

17.10.2018, 00:07 2010

Salariile din România au crescut mult în ultima perioadă şi nu se vor opri până când nu vor ajunge la nivelul celor din Germania, probabil peste cinci ani, a declarat la ZF Live Alex Bratu, Country Manager al retailerului de mobilă şi decoraţiuni JYSK România şi Bulgaria.

Pe de altă parte, el atrage atenţia că ritmul de creştere al productivităţii nu ţine pasul cu cel al salariilor, ceea ce creează o problemă pentru multe companii.

„Toată lumea are dificultăţi pe piaţa muncii, salariile au crescut foarte mult, ceea ce nu e un lucru rău, dar în cazul unora creşterea vânzărilor nu ţine pasul cu acest avans. Şi automat productivitatea are de suferit. Eu nu cred că salariile se vor opri din crescut până când nu ajung la nivelul celor din Germania, probabil în 5 ani. Dar problema este că eficienţa şi productivitatea nu cresc în acelaşi ritm.“

Diferenţele salariale se menţin deocamdată şi la nivelul magazinelor JYSK, angajaţii din Germania având un salariu mediu net de 1400-1500 euro, în timp ce cei din România sunt undeva la 400-600 euro.  Pe de altă parte, în România există o serie de incentive-uri, cum sunt bonurile de masă sau de vacanţă, care nu există în toate ţările şi care constituie un avantaj fiscal pentru angajator.

În plus, Alex Bratu spune că JYSK a majorat imediat salariile brute cu 20% în momentul în care plata contribuţiilor sociale a fost transferată în grija angajatului la începutul anului.

Deosebirile se reflectă automat şi în valoarea coşului mediu, românii cumpărând în general produse de 130 lei fără TVA, în timp ce consumatorii din alte ţări europene lasă în magazine contravaloarea a 200-220 lei.

Dincolo de aceste cifre, consumul din România continuă să crească, deşi ritmul s-a temperat în acest an, şi vânzările reţelei JYSK merg şi ele în sus, în paralel cu menţinerea ratei de extindere la 15-20 de magazine pe an, cu un target final de 135 de magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO