Retail&Agrobusiness

Zece dintre cele mai puternice reţele de magazine alimentare dezvoltate de antreprenori adună 200 de magazine şi afaceri de 1,3 mld. lei. Spre comparaţie, Cora, cel mai mic jucător din comerţul modern, ce numără o reţea de doar 11 magazine, are afaceri anuale de peste 1,7 mld. lei

Zece dintre cele mai puternice reţele de magazine...

Autor: Cristina Roşca

24.07.2020, 11:00 1254

Zece dintre cele mai puternice reţele de comerţ alimentar dezvoltate de antreprenori adună mai puţin de 200 de magazine alimentare şi afaceri cumulate de circa 1,3 mld. lei. Companiile şi-au împărţit harta ţării, cele mai multe dezvoltându-şi reţelele în jurul oraşelor-mamă.

Această regionalizare a dezvoltării este specifică acestui tip de comerţ tradiţional dat fiind că jucătorii străini încearcă să acopere în funcţie de format fie marile oraşe ale ţării (hipermarketurile şi magazinele cash & carry), fie toată România, inclusiv localităţile mai mici (supermarketurile şi discounterii).

Strategia micilor comercianţi se reflectă nu doar în împărţirea geografică, ci şi în sortimentul de la raft. Mai exact, dacă marii jucători negociază de multe ori contracte pentru toată reţeaua de magazine, retailerii locali îşi concentrează atenţia pe producătorii amplasaţi în apropierea unităţilor lor. „Remarkt este orientat către regionalizarea conceptelor de business. Lucrăm pentru reducerea distanţei de la producător la consumator. Comportamentul de consum s-a schimbat, predomină dorinţa de a avea produse româneşti şi locale proaspete“, spunea recent Gerardo Monzillo, general manager al companiei Remarkt, o reţea dezvoltată în vestul ţării.

Pandemia de Covid-19 a evidenţiat importanţa producătorilor locali de alimente şi nevoia de dezvoltare a industriei de profil, fie că vorbim de fabrici de talie mare, fie de afaceri artizanale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO