Retail&Agrobusiness

Virgil Mândru, proprietarul producătorului de vinuri Tohani, a pariat 6 mil. euro pe soiul Fetească neagră. “Au fost necesari 15 ani de muncă până să consider că am ajuns la rezultatul dorit”

Virgil Mândru, CEO Tohani România

Virgil Mândru, CEO Tohani România

Autor: Cristina Bellu

21.04.2021, 15:09 2117

Producătorul de vinuri Tohani din judeţul Prahova a investit până acum 3 milioane de euro în podgoria de Fetească neagră de la Dealu Mare şi încă 3 milioane de euro în producţia şi promovarea vinurilor Feteasca Neagră, o poveste care a început în urmă cu 25 de ani, odată cu ambiţia proprietarului domeniului viticol, Virgil Mândru, de a face din acest soi autohton un vin cunoscut în piaţă.

“Au fost necesari 15 ani de muncă până să consider că am ajuns la un rezultat demn de aşteptările noastre. Am început din vie, am muncit pământul, am replantat zone întregi cu Fetească Neagră, am investit foarte mult în specialişti şi în tehnologie. În 2011 am obţinut prima medalie de aur, la nivel internaţional, pentru Feteasca Neagră produsă la Tohani. A fost anul lansării unui vin deja emblematic pentru noi - Apogeum Fetească Neagră. Misiunea noastră este să facem din Feteasca Neagră de Tohani un soi referinţă pentru România în plan internaţional. Am început timid, însă piaţa a testat, iar acum avem creşteri semnificative peste graniţe”, explică Virgil Mândru, CEO Tohani România.

Anul trecut, producătorul a atins borna de 1 milion de sticle de Feteasca Neagră, reprezentând 75% din totalul de vin roşu vândut de Tohani.

Pe piaţa externă, Feteasca Neagră merge în SUA, China, Marea Britanie, dar şi în ţări cu tradiţie, precum Italia şi Spania.

“În ultimii ani a început să crească cererea şi în ţări exotice precum Brazilia şi Thailanda. De altfel, vârful de gamă produs din acest soi românesc la Tohani, Apogeum Fetească Neagră, vin produs în serie limitată, a câştigat multiple medalii internaţionale la concursuri de vin de pe toate continentele, fiind în prezent cotat în top 1% cele mai bune vinuri la nivel mondial”, adaugă Virgil Mândru.

În România, Feteasca Neagră este consumat în principal de publicul din generaţiile X şi Millenials, din mediul urban, iar zonele în care se consumă cel mai frecvent Feteasca Neagră de Tohani sunt Bucureşti, Prahova, Cluj şi Braşov, arată datele companiei.

“Evoluţia vinului Fetească Neagră a mers mână în mână cu evoluţia consumatorului. Dacă acum 15 ani, consumatorul era unul convenţional, clasic, chiar putin învechit, azi Feteasca Neagră este consumată de un public tânar, educat, modern, care caută soiuri autohtone, vrea să descopere vinuri de tradiţie şi îşi doreşte să consume şi să susţină produse şi producători români“, mai spune Virgil Mândru.

El apreciază că producţia de Fetească Neagră se va menţine şi anul acesta la circa 1 milion de sticle, ajungând la consumatori prin cele 6 etichete ale sale precum Moşia de la Tohani, Moşia de la Tohani Special Reserve, Domeniile Tohani, Princiar, Valahorum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO