Retail&Agrobusiness

Vânzările de smartphone-uri, frigidere şi tablete îşi continuă avansul de două cifre. Piaţa merge spre 2,2 miliarde de euro

Vânzările de smartphone-uri, frigidere şi tablete...

Autor: Cristina Rosca

27.11.2015, 00:00 234

Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată ar putea sări în acest an de 2,2 mld. euro dacă îşi menţine avansul de două cifre din primele nouă luni ale anului. Deşi se află pe un trend ascendent deja de cinci ani, vânzările de electronice, electrocasnice şi produse IT încă nu au atins nivelul din 2008, de aproape 2,5 mld. euro, un maxim istoric obţinut de piaţa de profil.

„Cel de-al treilea trimestru al anului 2015 a depăşit per­formanţa primelor două, înregistrând valoarea de 534 de milioane de euro. Aceasta reprezintă o creştere de 9,5% pen­tru piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată comparativ cu trimestrul al treilea din 2014“, spun reprezentanţii companiei de cercetare de piaţă GfK, care realizează trimestrial ra­portul Temax privind evoluţia pieţei de bunuri de larg consum. La nivelul primelor nouă luni, avansul este de 10%.

Pentru piaţa bunu­rilor de larg consum, şi în special pentru vân­zările de produse electronice şi electro-casnice, cea mai bună perioadă din an este cea de final, respesctiv trimestrul al patrulea când au loc atât evenimente de shopping precum Black Friday, cât şi sărbătorile de iarnă. În această perioadă retailerii îşi rotunjesc semnificativ veniturile în contextul în care românii sunt mai dispuşi să îşi deschidă portofelele şi să facă investiţii. Astfel, pentru toţi comercianţii noiembrie şi decembrie sunt cele mai bune luni din an, însă pentru electro-IT ele ajung să contribuie chiar cu 30% la businessul anual.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO