Retail&Agrobusiness

Va avea Bucureştiul în sfârşit un "Shopping Street"? Colliers: Centrul Vechi a început să fie un punct de atracţie pentru retaileri

Foto Silviu Matei

Foto Silviu Matei

Autor: Cristina Roşca, Octavian Calei

05.01.2014, 18:16 1574

Centrul vechi al Capitalei a atras în ultima perioadă atenţia unui număr tot mai mare de retaileri care vor să deschidă magazine aici pentru a beneficia de traficul generat de cele circa 200 de baruri şi restautante din zonă.

“Centrul istoric a început să fie un punct de atracţie pentru retaileri. De trei ani suntem în discuţii cu ei, însă acum au început să caute spaţii”, spunea recent  Simina Niculiţă-Istrate, director al agenţiei imobiliare Colliers.

H&M a deschis un magazin în această toamnă pe strada Lipscani, iar retailerul turc de modă Koton, prezent pe piaţa locală cu patru magazine în Bucureşti, a cumpărat o clădire de 1.200 de metri pătraţi în centrul istoric al Capitalei pentru care a plătit 4,5 milioane de euro. Compania urmează a deschide astfel un magazin pe strada Lipscani, în locul barului The Gin Factory, vizavi de cel al suedezilor de la H&M deschis în această toamnă.

Tot în centrul vechi, şi tot pe Lipscani urmează a se dezvolta un alt magazin de modă. Clădirea magazinului universal Bucureşti, unul dintre cele mai importante centre comerciale dinainte de ’89, a fost cumpărată de un investitor olandez cu peste 4 milioane de euro de la moştenitorii familiei Bunescu, cea care a fondat magazinul în urmă cu aproape un secol. Astăzi, clădirea de circa 4.000 de metri pătraţi, care reprezintă o poartă de intrare în centrul istoric, este în paragină, iar geamurile îi sunt tapetate cu graffiti, nimic nu mai aminteşte de gloria de altă dată. Noul proprietar, unul dintre cei mai importanţi deţinători de spaţii din centrul istoric şi totodată unul dintre acţionarii producătorului de mobilier Quadra Invest, vrea însă să reînvie brandul şi să restaureze spaţiul pentru a-l închiria către retaileri.

În contextul acestor tranzacţii centrul vechi începe schimbarea la faţă.

“Sunt 19.000 metri pătraţi în zona Lipscani şi un total de 57 de spaţii. Există un potenţial de a crea un fel de mic centru comercial în aer liber care se va completa cu zona de food de pe celelalte străzi.”

Pe Lipscani, jumătate din investitori sunt străini, jumătate locali, potrivit Siminei Niculiţă-Istrate. “Sunt în continuare proprietari care nu reuşim să dăm de ei. Sunt diverse clădiri părăsite, nu s-a ocupat nimeni de ele şi nici nu manifestă un interes.” Chria pentru un spaţiu de 100 metri pătraţi la parter într-o clădire care să fie într-o situaţie tehnică bună ar fi 50-70 euro pe metru pătrat, la fel ca în malluri, potrivit Colliers. “În zonele bune chiriile nu au scăzut în perioada de criză, ci dimpotrivă.”

Dacă Lipscani se conturează ca o arteră de shopping, străzi precum Selari sau Smârdan vor rămâne de interes pentru cafenele, restaurante şi baruri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO