Retail&Agrobusiness

Ursus Breweries semnează cu Engie pentru achiziţia de energie 100% regenerabilă, care urmează să alimenteze din ianuarie 2022 toate fabricile din România ale producătorului de bere

Ursus Breweries semnează cu Engie pentru achiziţia de...

Autor: Cristina Bellu

20.12.2021, 15:06 449

Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere din România, companie controlată de grupul japonez Asahi, va achiziţiona începând cu ianuarie 2022, energie electrică din surse regenerabile, provenind în cea mai mare parte din activele de producţie deţinute de Engie Romania în ţară.

Contractul de furnizare acoperă întreaga nevoie de consum pentru cele patru fabrici de bere ale Ursus Breweries din Braşov, Buzău, Cluj-Napoca şi Timişoara.

„Fabricile noastre de bere vor trece la energie electrică 100% regenerabilă în 2022. Acest contract iniţial reprezintă o piatră de hotar foarte importantă în călătoria noastră de sustenabilitate, iar dorinţa noastră este să extindem acest parteneriat în următorii ani”,spune Paul Barnett, Preşedintele Ursus Breweries.

Potrivit reprezentanţilor companiei, se preconizează că, în doar şase luni, Ursus Breweries va reduce emisiile de dioxid de carbon cu aproape 4.000 de tone, echivalentul producţiei de dioxid de carbon a peste 1.700 de autovehicule pentru aceeaşi perioadă.

„Acest prim pas pe care îl facem împreună ne va ajuta să ne reducem amprenta de CO2 în anul viitor şi ne va permite să ne conducem afacerea în armonie cu natura, având o contribuţie puternică la obiectivele de protecţie a mediului stabilite de Asahi Europe and International, grupul din care facem parte”,adaugă Paul Barnett.

Energia electrică furnizată de Engie Romania provine în totalitate din activele de producţie de energie verde ale companiei, care are astăzi o capacitate instalată de circa 113 MW în parcuri eoliene şi solare localizate în Galaţi, Brăila, Harghita şi Teleorman.

Potrivit ambelor părţi, companiile vor continua să caute în viitorul apropiat şi alte soluţii care să susţină şi mai puternic dezvoltarea sustenabilă a activităţii Ursus Breweries.  

“Suntem încrezători că prezenţa noastră pe întreg lanţul energiei regenerabile de la producţie până la furnizare, constituie baza unui parteneriat mai solid pe termen lung, parteneriat pe care îl discutăm în prezent pentru definitivare”, spune Nicolas Richard, Executive Vice President, Head of Marketing&Sales, ENGIE Romania.

Măsura întreprinsă de Ursus Breweries face parte din strategia de sustenabilitate publicată recent de companie, care cuprinde şase piloni: amprenta neutră de carbon, reducerea consumului de apă, sustenabilitatea resurselor şi materiilor prime, circularitatea ambalajelor, incluziunea şi bunăstarea angajaţilor şi a consumatorilor, precum şi alegerile responsabile legate de consumul de alcool.

Ursus Breweries operează trei fabrici pe plan local, în Buzău, Braşov şi Timişoara şi o mini-facilitate de producţie la Cluj-Napoca, şi are în portofoliu mărci precum Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Azuga, Pilsner Urquell, Asahi Super Dry şi St. Stefanus.

Piaţa berii, estimată la 1 mld. euro anual, este dominată de producţia locală, toate cele patru multinaţionale prezente în România – Ursus Breweries, Heineken România, Bergenbier şi URBB -  având fabrici locale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO