Retail&Agrobusiness

Ultima redută a comerţului a fost cucerită de online? Vânzările online de alimente şi bunuri de îngrijire ar putea ajunge la 1 mld. euro în 2025, impulsionate de pandemie

Ultima redută a comerţului a fost cucerită de online?...

Autor: Cristina Roşca

29.10.2020, 00:08 666

Până în acest an online-ul contribuia cu mult sub 0,5% la totalul vânzărilor de bunuri de larg consum, însă în pandemie ponderea a urcat rapid la 1% şi trendul se menţine ascendent.

Vânzările online de ali­men­te şi bunuri de în­gri­ji­re personală şi a lo­cu­in­ţei ar putea ajunge la 1 mld. euro în 2025, adică la 4% din totalul pieţei de profil, arată cal­culele ZF pe baza estimărilor plat­for­mei de comerţ Bringo deţinute de gru­pul francez Carrefour.

„Noi estimăm că segmentul de co­merţ alimentar online va creşte în anii care urmează într-un ritm acce­lerat, fi­ind foarte posibil să depăşească, pâ­nă în 2025, 4% din totalul comerţului ali­men­tar“, spune Ioana Ilie-Dobre, di­rec­tor general al platformei de livrări Bringo.

Calculele ZF pornesc de la premisa că piaţa de bunuri FMCG va ră­mâ­ne cel puţin constantă, la 20-22 mld. euro.

În Europa, cea mai mare pon­dere a vânzărilor online de alimente şi bunuri de larg consum este în Marea Britanie, unde în 2019 cota de piaţă era de circa 5%. Tot anul trecut, în România ea se situa mult sub 0,5%, dar în pandemie a crescut accelerat.

„În prezent cumpărăturile online sunt în continuare un segment mic al în­tregului comerţ alimentar, însă acesta a crescut accelerat în pandemie, ajun­gând undeva la 1%, conform unui stu­diu intern“, adaugă executivul de la Bringo. Afirmaţiile sale sunt primele care oferă cifre concrete privind această piaţă care a început să se dezvolte acum mai bine de cinci ani.

Jucătorii din comer­ţul cu do­mi­nan­tă alimen­ta­ră - lanţurile străine de su­permarketuri şi hiper­mar­keturi - au des­chis ma­gazine online atunci pentru a fi pregătiţi pentru mo­mentul în care aceas­tă „re­volu­ţie online“ va avea loc. Mai exact, de multă vreme românii cum­pă­rau electronice şi electrocasnice, călă­torii, cărţi sau haine online. Alimen­tele şi băuturile rămăseseră un ultim bastion de cucerit pentru acest timp de comerţ.

În contextul generat însă de pan­de­mia de COVID-19, mulţi consumatori au comandat pentru prima dată online astfel de bunuri, mai ales în perioada stă­rii de urgenţă, când libertatea de miş­care era limitată, iar autorităţile au re­co­mandat distanţare. Mulţi clienţi au ră­mas însă fideli acestui canal după ce au comandat prima dată, motiv pentru care vânzările au crescut accelerat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO