Retail&Agrobusiness

Topul celor mai puternice lanţuri de supermarketuri din România. Nemţii de la Kaufland şi Lidl se bat pentru primul loc, iar lupta pentru poziţia de lider în co­mer­ţul alimentar din Româ­nia a fost în 2020 mai strân­să ca nici­odată

Topul celor mai puternice lanţuri de supermarketuri din...

Autor: Cristina Roşca

10.01.2021, 00:03 24049

♦ După primul semestru din 2020 pe cele două reţele surori nu le mai despărţeau decât 45 mil. lei ♦ Fiecare retailer a avut vânzări de 6 mld. lei ♦ Cele două companii aparţin aceluiaşi grup german, Schwarz, însă sunt operate separat.

Lupta pentru poziţia de lider în co­mer­ţul alimentar din Româ­nia a fost în 2020 mai strân­să ca nici­odată, dis­coun­terul ger­man Lidl suflând în ceafa lanţului de hiper­marketuri cu preţuri mici Kaufland, ocupantul pri­mului loc din piaţă în ultimii ani începând cu 2012. Nemţii au devenit lider la şapte ani de la venirea în România.

Spre comparaţie, Lidl a intrat ofi­cial pe piaţa din România în 2011 prin pre­luarea Plus Discount, iar apoi a urcat rapid în cla­sa­ment până pe locul trei după rezultatele din 2019, cele mai recente date pu­bli­ce. Atunci, pe ce­le două reţele surori, parte a gigantului ger­man Schwarz, le despăr­ţeau vânzări de 2 mld. lei.

În primul semestru din 2020 însă, an mar­cat de pandemia de COVID-19, diferenţa dintre ele s-a redus la doar 45 mil. lei. Astfel, Kaufland Româ­nia a obţinut în pri­me­le şase luni din 2020 afa­ceri de 6,05 mld. lei, cu 8,5% mai mari decât în ace­eaşi perioadă din 2019, potrivit calcu­le­lor făcute de ZF pe ba­za datelor publice. Lidl a raportat afaceri de 6 mld. lei în aceeaşi perioadă, după un galop de 32%.

Dacă cele două companii şi-au menţinut ritmul de creştere şi în ultimele şase luni din 2020, atunci ele vor fi la egalitate, urmând a se face departajarea „la virgulă“. Niciuna dintre cele două companii nu şi-a anunţat rezultatele pe anul trecut sau măcar ritmul de creştere, însă CEO-ul Lidl aruncase mănuşa în vară.

„După evoluţia din perioada martie-iulie (primele luni ale anului fiscal 2020 - n.red.) sunt încrezător că putem ajunge în 2020 numărul unu în piaţă. Urmăm trendul din anii trecuţi. Dacă lucrurile vor merge la fel în continuare, vom termina anul pe primul loc“, spunea într-un interviu ZF din august Frank Wagner, executivul care conduce operaţiunile locale al Lidl în România.

De partea cealaltă, nemţii de la Kaufland au anunţat şi ei că şi-au menţinut businessul pe plus în 2020, deşi nu au înaintat cifre.

„În 2020 au existat suişuri şi coborâşuri dacă ne uităm la evoluţia consumului şi a cifrei de afaceri. Suntem optimişti că închidem anul 2020 din punct de vedere financiar la aşteptările pe care le-am avut încă de dinainte de pandemie, când făceam bugetul pe 2020. Vom fi pe plus“, spunea recent Valer Hancaş, director de comunicare şi corporate affairs în cadrul reţelei Kaufland la finalul anului trecut.

Pe locul secund în comerţul local după rezultatele pe 2019 se află francezii de la Carrefour dacă sunt luate în calcul rezultatele la nivel de grup, adică pe mai multe entităţi juridice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO