Retail&Agrobusiness

Top 10 schimbări de management industria alimentară. Criza sanitară a schimbat criteriile de recrutare în managentul unor businessuri puternice: companiile au căutat manageri capabili să se adapteze la situaţii neprevăzute

Autor: Florentina Niţu

30.12.2020, 18:00 694

Cel puţin zece dintre cele mai mari companii din industria alimentară au făcut schimbări în management în acest an şi au căutat manageri capabili să se adapteze la situaţii neprevăzute, în contextul pandemiei de COVID-19. Câţiva executivi au riscat şi au mers în fruntea unor companii din pieţe noi pentru ei, cea mai semnificativă mişcare fiind plecarea Irinei Măndoiu din piaţa lactatelor în piaţa vopselelor.

Irina Măndoiu a plecat de la Albalact, după 15 ani, să conducă producătorul de vopsele Policolor – Orgachim Group

Irina Măndoiu a preluat din luna septembrie a acestui an funcţia de CEO al producătorului de vopsele pentru construcţii Policolor-Orgachim, după ce a lucrat timp de 15 ani în cadrul Albalact, lider pe piaţa lactatelor, deţinut de grupul francez Lactalis, potrivit informaţiilor publicate pe profilul său de LinkedIn, reţea de socializare axată pe mediul de business.

Ea a ocupat diferite poziţii la Albalact, precum national KA & trade marketing manager, sales director, director comercial şi deputy general manager, potrivit LinkedIn. Irina Măndoiu a studiat Biologie Ecologică şi este licenţiată în Ştiinţe, dar a urmat şi un program internaţional de formare pentru executivi privind mijloacele de dezvoltare a afacerii. Experienţa sa este una vastă în domeniul alimentar, piaţa vopselelor fiind o nouă provocare pentru ea.

Abatorul Periş, parte a grupului Agricover, l-a adus pe Bogdan Grama de la Sam Mills în funcţia de director general

Abatorul Periş, un business din producţia de preparate din carne cu peste 600 de angajaţi şi mai mult de 20 de magazine în Bucureşti şi împrejurimi, l-a recrutat pe Bogdan Grama în funcţia de director general, executiv care a fost anterior director de operaţiuni (COO) în cadrul grupului Sam Mills, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de morărit şi panificaţie din România.

Bogdan Grama are o experienţă de două decenii în industria bunurilor de larg consum, el conducând timp de cinci ani grupul Aaylex, producătorul brandului de carne de pui CocoRico. De asemenea, a mai ocupat timp de doi ani funcţia de director comercial al importatorului şi distribuitorului de fructe Dole România şi a mai lucrat şase ani în cadrul companiei Agroalim Distribution, parte din grupul chinez Smithfield, lider pe piaţa cărnii de porc.

El şi-a început cariera în 1994, încadrul firmei cu activităţi în producţia avicolă Mixalim. Absolvent al Facultăţii de Inginerie Electrică din cadrul Institutului Politehnic din Bucureşti şi al Facultăţii de Marketing şi Management din cadrul Universităţii Româno-Americane, Grama a urmat şi cursurile programului de MBA INDE - ASE, oferit de Academia de Studii Economice şi de Institutul Naţional de Dezvoltare Economică în parteneriat cu Institutul Internaţional de Management de la CNAM Paris, conform datelor furnizate anterior pentru ZF.

Unilever a numit-o pe Irina Haler Monoranu, care vine de la Lactalis, director de fabrică în cadrul Betty Ice

Grupul anglo-olandez Unilever, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de îngheţată, a numit-o pe Iustina Haler-Monoranu la conducerea fabricii de îngheţată Betty Ice din Suceava, business preluat de la antreprenorul Vasile Armenean în 2018. Antreprenorul român a hotărât în acest an să se retragă din companie pentru a se dedica altor proiecte.

Anterior, Iustina Haler-Monoranu a avut funcţia de quality system of suppliers and complaints treating manager în cadrul Lactalis România. Cu peste 23 de ani experienţă în industria alimentară, Iustina Haler-Monoranu a ocupat de-a lungul timpului poziţii în procurement, calitate şi producţie în Dorna Lactate, precum şi funcţia de şef de fabrică al producătorului de panificaţie Mopan din Vatra Dornei.

Bunge, liderul pieţei locale de ulei, l-a promovat pe Cristian Mihăilescu în funcţia de country lead pentru România

Gigantul american Bunge, liderul pieţei de ulei din România, cu o cifră de afaceri de 1,8 miliarde lei în 2019, l-a numit la începutul anului 2020 pe Cristian Mihăilescu în funcţia de country lead al Bunge România, după ce mai bine de şase ani a fost director de agrobusiness în cadrul grupului, se arată pe profilul său de LinkedIn.

Acesta a lucrat şapte ani şi jumătate şi în cadrul companiei Alfred C Toepfer International, actuala ADM România Trading, aflată în top trei comercianţi de cereale de pe plan local. Poziţia pe care a ocupat-o în perioada 2006-2013 a fost de senior trader. El este licenţiat în Administrarea Afacerilor în cadrul Academiei de Studii Economice din Capitală. De asemenea, a studiat Management şi Administrarea Afacerilor în cadrul Esade Business and Law School, parte a Universităţii Ramon Llull, din ​​Catalonia (Spania), conform LinkedIn.

Mars, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de dulciuri, a adus un străin la conducerea afacerii din România

Mars, unul dintre cei mai jucători de pe piaţa de dulciuri, cu afaceri de peste 550 de milioane de lei, l-a numit la sfârşitul verii pe Arman Sutbayev în funcţia de market director pentru România. Înaintea lui, funcţia a fost ocupată de Geanina Băbiceanu, care a fost promovată intern ca general manager al Royal Canin Italia, unul dintre cele mai mare branduri pentru mâncare de animale.

Arman Sutbayev are o experienţă de peste 16 ani în vânzări şi marketing şi lucrează de şase ani în cadrul companiei Mars. În noua sa funcţie, va conduce cea mai mare piaţă din cadrul unităţii Multisales Central Europe, din care, pe lângă România, mai fac parte Cehia, Ungaria şi Slovacia, coordonând o echipă de peste 200 de angajaţi.

Mihai Voicu a fost numit director general al producătorului de bere Bergenbier

Mihai Voicu, un manager care lucrează de opt ani în cadrul grupului din industria berii Molson Coors, a fost numit director general al Bergenbier, parte a Molson Coors. El a preluat funcţia de la începutul lunii martie, înlocuindu-l pe Lucian Ghinea, care a fost la cârma companiei în ultimii şapte ani.

Absolvent al programului de EMBA - General Management - la Tiffin University, Mihai Voicu are peste 18 ani de experienţă în FMCG. El a fost director de vânzări al Bergenbier mai mulţi ani, cât şi director general al Kamenitza Bulgaria, poziţie pe care a deţinut-o în 2019.

Expur România a recrutat CFO de la G4S, unul dintre principalii jucători de pe piaţa de securitate

Loredana Ianculescu a fost recrutată pe poziţia de CFO pentru Expur România, al doilea producător de ulei de pe plan local după cifra de afaceri, anterior ea ocupând aceeaşi funcţie în cadrul G4S România, unul dintre principalii jucători de pe piaţa de securitate, se arată pe profilul de LinkedIn al managerului.

Ea nu este străină industriei alimentare, în perioada 2007-2011 ocupând funcţia de financial controller în cadrul Campofrio Food Group, producător de alimente deţinut de grupul spaniol Sigma. În domeniul financiar, Loredana Ianculescu a mai lucrat ca finance manager pentru Glenmark Pharmaceuticals, producător de medicamente generice, şi ca CFO în cadrul Affidea, cel mai mare jucător local din piaţa de servicii imagistice, conform sursei citate anterior.

Paul Adrian Popescu a fost numit director comercial în cadrul Carmistin Internaţional, după aproape un deceniu de activitate în compania Expur

Grupul Carmistin deţinut de familia Paraschiv, care include 20 de companii în producţia de carne de pui, porc, vită, dar şi furaje şi servicii agricole, l-a numit în acest an director comercial pe Paul Adrian Popescu, care vine cu experienţă în vânzări din piaţa uleiului. Acesta a lucrat aproape 9 ani pentru producătorul de ulei Expur România, ca trader şi ca acquisition manager. De asemenea, el a activat 4 ani şi în cadrul Bunge, liderul pieţei de ulei.

Executivul a studiat Economie la Universitatea din Craiova şi are un master în Management şi Afaceri Agricole. El a debutat în carieră în domeniul asigurărilor ca insurance agent şi insurance adviser în cadrul Omniasig şi ulterior a lucrat în cadrul Romasig Invest. De altfel, a mai activat în cadrul companiilor Electrica şi Cyrom România, companie ce are în portofoliu brandurile de suc Happy Day, Rauch sau Pfanner.

Cris-Tim l-a adus director de marketing, de la Meda Prod, pe Mihai Dinculescu

Mihai Dinculescu, executiv cu o experienţă mai bine de 8 ani ca senior brand manager şi director of marketing în cadrul producătorului de mezeluri Meda Prod, a fost recrutat de concurenţă, de către Cris-Tim, unul dintre cei mai mari producător de preparate din carne controlat familia Timiş, arată datele publicate pe profilul său de LinkedIn.

Licenţiat în Management în cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti, cu un mini MBA în brand management, a mai lucrat timp de 8 ani în cadrul Rompetrol, companie membră a grupului KMG International, ca brand manager şi senior brand manaer & direct marketing, conform sursei citate anterior.

Adrian Manole, fost legal manager al grupului Molson Coors, care deţine Bergenbier, a fost recrutat pe aceeaşi funcţie de Danone

Danone România, liderul pieţei locale de iaurturi, cu o cifră de afaceri de 612 milioane lei (circa 125 mil. euro) anul trecut, l-a numit în funcţia de legal manager pe Adrian Manole, care a ocupat aceeaşi funcţie în cadrul grupului Molson Coors, care deţine producătorul de bere Bergenbier, potrivit informaţiilor publicate pe profilul său de LinkedIn.

El a studiat Drept la Universitatea din Bucureşti şi a mai ocupat poziţii ca legal advisor în cadrul uneia dintre cele mai mari companii din FMCG, British American Tabacco, sau legal consultant în cadrul producătorului de mezeluri Caroli Foods Goup.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO