Mulţi locuitori din mediul urban şi-au schimbat comportamentul alimentar în perioada de pandemie şi aleg să achiziţioneze alimente şi de la producătorii locali, nu doar din supermarketuri, deoarece consideră că sunt mai sănătoase, arată un studiu realizat de agenţia de cercetare de piaţă IZI Data.
Românii şi-au modificat preferinţele alimentare în perioada de pandemie, majoritatea îndreptându-şi atenţia către produsele locale, potrivit cercetării care s-a bazat pe trei sondaje, realizate de Silvia Luican, fondatoarea agenţiei IZI Data. Studiul arată că 35% dintre românii din mediul urban cumpără mai des de la producători români, iar 26% declară că mănâncă mai sănătos. Cercetarea realizată de IZI Data a analizat cifrele de vânzări ale Nord Natural, Roade şi Merinde, Nod Verde şi Cumsecade, patru food huburi ce susţin producătorii locali, iar datele arată că vânzările s-au triplat.