Retail&Agrobusiness

Şeful Prada: Aprecierea lirei erodează piaţa de lux din Londra. Clienţii se mută în Europa

Şeful Prada: Aprecierea lirei erodează piaţa de lux...

Autor: Greta Bogdan

15.06.2015, 13:05 784

Interesul clienţilor pentru piaţa de lux din Londra este în scădere, în condiţiile în care tot mai mulţi cumpărători sunt descurajaţi de valoarea ridicată a lirei, avertizează directorul grupului Prada, Donatello Galli, aflat la un eveniment de profil în capitala Marii Britanii, scrie Bloomberg.

“Londra suferă din cauza lipsei de turişti”, spune Galli, după ce grupul italian de produse de lux a cunoscut o scădere a profitului de până la 44% în trimestrul fiscal încheiat în luna aprilie 2015, în mare parte din cauza crizei cu care se confruntă pe piaţa din China.

Vânzările Prada din Marea Britanie nu au crescut în ultima perioadă, comentează Galli. Între timp, turiştii din Asia şi S.U.A arată un interes tot mai mare în Europa pentru rochiile Miu Miu, dar şi pentru pantofii Church, datorită cotaţiei reduse a monedei euro.

Lira a câştigat anul acesta 8 procente în defavoarea monedei euro care se află în declin. În Europa, turiştii lasă pe jumătate din sumele pe care le cheltuie în Marea Britanie, potrivit analizei realizate de Exane BNP Paribas.

În timp ce lipsa de inovaţie a bradului Prada este de vină pentru pierderile avute, comentariile lui Galli sunt susţinute de cifrele din industrie.

Bond Street şi West End, cele mai importante centre pentru shopping din Londra, au înregistrat un declin al numărului de clienţi în ultimul trimestru. Vânzările de pe Bond Street au scăzut cu 8%, se arată în acelaşi raport al Exane.

Londra este oraşul aflat pe locul trei în industria de lux, vânzările de anul trecut cumulând peste 10 miliarde de euro, echivalentul a circa 4,5% din veniturile totale la nivel internaţional, conform unei estimări a Bain&Co.

Reprezentanţii Prada spun că vor lua măsuri care implică o revizuire generală a lanţurilor de magazine şi că rezultatele din primul trimestru nu ar trebui să fie extrapolate la întregul an. Afacerile de bază îmbunătăţite în lunile mai şi iunie au avut un rezultat economic pozitiv în Japonia şi Europa, declară reprezentanţii firmei Prada.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO