Retail&Agrobusiness

Şeful City Grill: Unu din cinci clienţi din centrul vechi e străin, iar ponderea lor va creşte

Centrul vechi a început să se dezvolte la mijlocul anilor 2000 după mai mulţi ani în care zona era caracterizată de clădiri dărâmate, de câini fără stăpân şi de oameni fără locuinţă.

Centrul vechi a început să se dezvolte la mijlocul anilor 2000 după mai mulţi ani în care zona era caracterizată de clădiri dărâmate, de câini fără stăpân şi de oameni fără locuinţă.

Autor: Cristina Rosca

14.10.2015, 00:06 1170
Centrul istoric al Bucureştiului, kilometrul zero al distracţiei din Capitală, găzduieşte astăzi 200 de puncte de alimentaţie, dintre care circa 150 sunt restaurante şi cafenele, potrivit jucătorilor din piaţa de profil.
 
„Numărul a rămas relativ constant în ultimii ani pentru că anual de închid unităţi, dar se deschid la fel de multe în locul lor“, spune Dragoş Petrescu, cel mai puternic antreprenor român din industria restaurantelor şi totodată unul dintre cei mai importanţi jucători din centrul vechi. El deţine aici atât restaurantele proprii City Grill şi Hanu’ Berarilor (la graniţa centrului vechi), dar operează şi Caru’ cu Bere şi Hanul lui Manuc, două dintre cele mai vechi şi cunoscute restaurante din România.
 
„Românii lasă anual în restaurantele, barurile şi cafenelele din centrul vechi circa 100-150 mil. euro, iar potenţialul de creştere este moderat şi este susţinut de numărul mare de turişti străini.“ După mai mulţi ani în care zona a crescut foarte mult, aceasta a ajuns la maturitate, astfel că ratele de creştere sunt moderate.
 
„Turiştii străini vin în număr tot mai mare şi cheltuie mai mult decât românii. Numărul lor va continua să crească cu cât România va deveni mai prezentă pe harta turistică a lumii“, spune Petrescu.
 
El adaugă faptul că momentan la Caru’ cu Bere 36-37% dintre clienţi sunt străini, în timp ce la restul localurilor din grupul City Grill media este de circa 18%. „Cred că la nivelul pieţei centrului vechi per ansamblu, unu din cinci clienţi este străin.“
 
Centrul vechi s-a dezvoltat în ultimii nouă-zece ani şi a ajuns kilometrul zero al distracţiei din Bucureşti, însă proprietarii de baruri, cafenele şi restaurante spun că este nevoie şi de extinderea numărului de retaileri după modelul din alte capitale europene.
 
Retailul, fie alimentar, de modă şi bijuterii sau de servicii, a ajuns să ocupe un sfert din cele peste 300 de spaţii din centrul istoric al capitalei, o zonă dominată încă de cafenele şi baruri. Printre cei mai mari jucători din zonă se numără suedezii de la H&M şi grupul Adidas.
 
Centrul vechi a început să se dezvolte la mijlocul anilor 2000 după mai mulţi ani în care zona era caracterizată de clădiri dărâmate, de câini fără stăpân şi de oameni fără locuinţă. Printre primii care au deschis localuri în zonă se numără antreprenorul Dragoş Petrescu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO