Retail&Agrobusiness

Şeful Carrefour România: Anul 2016 a fost peste aşteptări, susţinut de reducerea TVA. consumul va mai creşte, dar nu aşa de mult

Jean-Baptiste Dernoncourt, directorul general al Carrefour România: Ne continuăm expansiunea pe toate formatele. Anul acesta va fi şi transformarea Billa în Market

Jean-Baptiste Dernoncourt, directorul general al Carrefour România: Ne continuăm expansiunea pe toate formatele. Anul acesta va fi şi transformarea Billa în Market

Autor: Cristina Roşca

09.01.2017, 00:08 618

„Consumul va creşte, odată cu scăderea TVA-ului la 19% (începând cu 1 ianuarie 2017 - n.red.), însă nu aşa mult ca în 2016.“ După primele 11 luni din anul trecut, avansul consumului este de peste 14%.

Grupul francez Carrefour, al doilea jucător din comerţul local ca business, va continua în acest an expansiunea pe toa­te formatele şi va începe şi rebrandingul magazinelor Billa pe care le-a preluat în decembrie 2015. După preluarea supermarketurilor Billa, Carre­four a ajuns la aproape 300 de magazine şi afaceri de 1,7 - 1,8 mld. euro anual, potrivit estimărilor ZF.

Ulterior a continuat şi expansiunea pe formatele proprii, respectiv hipermar­ke­turile Carrefour, supermarketurile Market şi magazinele de proximitate Express.

Francezii au reluat mai puternic ex­pan­si­unea în special după ce consumul a revenit pe un trend puternic ascendent, res­pec­tiv du­pă 1 iunie 2015, când a avut redu­cerea TVA la alimente de la 24% la 9%. Apoi, la 1 ia­nu­a­rie a avut loc o nouă redu­cere a TVA, de aceas­tă dată la produse neali­men­tare, de la 24% la 20%. Începând cu 1 ia­nua­rie, TVA-ul la bunuri nealimen­ta­re a ajuns la 19%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO