„Consumul va creşte, odată cu scăderea TVA-ului la 19% (începând cu 1 ianuarie 2017 - n.red.), însă nu aşa mult ca în 2016.“ După primele 11 luni din anul trecut, avansul consumului este de peste 14%.
Grupul francez Carrefour, al doilea jucător din comerţul local ca business, va continua în acest an expansiunea pe toate formatele şi va începe şi rebrandingul magazinelor Billa pe care le-a preluat în decembrie 2015. După preluarea supermarketurilor Billa, Carrefour a ajuns la aproape 300 de magazine şi afaceri de 1,7 - 1,8 mld. euro anual, potrivit estimărilor ZF.
Ulterior a continuat şi expansiunea pe formatele proprii, respectiv hipermarketurile Carrefour, supermarketurile Market şi magazinele de proximitate Express.
Francezii au reluat mai puternic expansiunea în special după ce consumul a revenit pe un trend puternic ascendent, respectiv după 1 iunie 2015, când a avut reducerea TVA la alimente de la 24% la 9%. Apoi, la 1 ianuarie a avut loc o nouă reducere a TVA, de această dată la produse nealimentare, de la 24% la 20%. Începând cu 1 ianuarie, TVA-ul la bunuri nealimentare a ajuns la 19%.