Retail&Agrobusiness

Schimbare de lider pentru retailul alimentar: Lidl devine numărul unu, detronând Kaufland după un deceniu de supremaţie. Pe cele două companii le despart doar 25 mil. lei

Discounterul german Lidl a devenit liderul comerţului alimentar din România la zece ani de la intrarea oficială pe piaţă prin preluarea Plus Discount. Nemţii au terminat anul trecut cu afaceri de 12,86 mld. lei, după o creştere de 32% în 2020, anul pandemiei.

Astfel, compania a devenit numărul unu în piaţa de profil depăşind Kaufland, companie-soră, parte a aceluiaşi grup Schwartz. Kaufland a încheiat anul trecut cu afaceri de 12,83 mld. lei, plus 7,4%.

Astfel, pe piaţa de comerţ alimentar are loc o schimbare de lider după un deceniu, un alt retailer german devenind numărul unu. De altfel, şi înainte de Kaufland, lider a fost grupul Metro Cash&Carry din aceeaşi ţară.

Lidl a venit în România în 2011 oficial preluând 107 de magazine Plus Discount, pentru ca apoi să se extindă de la zero până la circa 300 de unităţi în prezent. Planurile companiei nu se opresc aici.

Lidl a obţinut anul trecut un profit net de 750 mil. lei, plus 52%.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.