Franciza LaDoiPaşi, lansată în 2012 de grupul german Metro Cash & Carry, a ajuns să numere astăzi 860 de magazine, un nivel maxim istoric, iar oficialii companiei vor să mai deschidă circa 250 de unităţi până la finalul anului. Mai mult, ei vor să dubleze reţeaua până în 2023.
„Am accelerat expansiunea în 2017 şi 2018, când am deschis în total 550 de magazine noi. Antreprenorii din comerţul tradiţional au înţeles că trebuie să facă ceva pentru a se replia dat fiind că jucătorii străini din comerţul modern se extind foarte rapid“, spune Irinel Popescu, şef departament retail la Metro Cash&Carry.
Reţeaua LaDoiPaşi a fost lansată în 2012 ca o soluţie pentru hemoragia din comerţul tradiţional care pierdea (şi încă pierde) câteva mii de unităţi an de an.
Această reţea LaDoiPaşi nu este deţinută de grupul german, ci de antreprenori români parteneri în franciză ai Metro. Nemţii sunt activi direct pe formatul de cash&carry care nu se adresează tradiţional clientului final, ci revânzătorilor (micilor comercianţi) şi companiilor din HoReCa.
Comerţul tradiţional mai numără astăzi 67.000 de chioşcuri şi magazine, dar nu toate sunt pretabile pentru a fi partener LaDoiPaşi, spune executivul român.
În medie, un magazin LaDoiPaşi vinde de 9.000 de lei pe zi, suma variind în funcţie de suprafaţa acestuia şi de amplasare. Cifrele sunt influenţate şi de perioada din an, astfel că de Paşte au fost magazine care au vândut de 60.000-65.000 de lei/zi. Astfel, reţeaua LaDoiPaşi are vânzări cumulate de circa 2 mld. lei, conform calculelor ZF.