Retail&Agrobusiness

Retailerii care îşi promovează produsele ca fiind cele mai ieftine sau cele mai bune, amendaţi pentru publicitate înşelătoare

Retailerii care îşi promovează produsele ca fiind cele...

Autor: Simona Tatu

02.08.2017, 20:12 790

Reclame de tipul „Cel mai mic preţ din oraş“, „Cel mai bun preţ“ sau „Cea mai variată gamă de produse“ pot fi considerate publicitate înşelătoare şi sunt sancţionate pentru prima dată şi în România, ţară unde până acum retailerii au avut campanii întregi în care îşi promovau produsele sau serviciile ca fiind cele mai ieftin sau cele mai bune. 

Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice a efectuat în primul trimestru din acest an verificări la aproape 500 de societăţi din comerţ, iar la 4-5% dintre acestea a găsit reclame înşelătoare, conform site-ului Minis­terului de Finanţe. 

De asemenea, Ministerul de Finanţe a creat şi un formular online prin care consumatorii pot sesiza astfel de reclame înşelătoare. 

„Au început să fie mai puţine reclame înşelătoare pentru că încet-încet intrăm în plutonul ţărilor care au o legislaţie suficient de dezvoltată pe zona aceasta. Spre exemplu, în SUA, dacă vrei să faci reclame pentru produse de copii, este aproape imposibil, nu poţi să spui aproape nimic. La noi nu e chiar aşa, dar începe să fie un mediu mai bine reglementat“, a spus Sorin Psatta, profesor de publicitate şi director de comunicare în cadrul agenţiei de publicitate Graffiti BBDO. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO