Retail&Agrobusiness

Profi, cea mai extinsă reţea de supermarketuri şi magazine de proximitate din România, introduce chatboţi Druid în automatizarea proceselor de HR ale companiei

Profi, cea mai extinsă reţea de supermarketuri şi...

Autor: Cristina Bellu

04.12.2020, 10:01 3208

Druid, singura companie din România specializată în proiectarea şi dezvoltarea de asistenţi virtuali inteligenţi dedicaţi proceselor complexe tip enterprise, şi compania de audit şi consultanţă PwC România anunţă încheierea unui acord cu Profi, cea mai extinsă reţea de supermarketuri şi magazine de proximitate din România, pentru simplificarea proceselor de resurse umane prin intermediul chatboţilor.

„Integrarea chatboţilor Druid cu roboţii UiPath permit obţinerea unei productivităţi mai bune în procese complexe, dar şi o interacţiune mai simplă şi prietenoasă cu angajaţii”, spune Liviu Drăgan, CEO Druid.

Proiectul a fost iniţiat ca urmare a nevoii reţelei Profi de a le oferi şefilor celor aproape 1.400 de magazine şi centre logistice din teritoriu o soluţie prin care activităţile administrative de resurse umane, mari consumatoare de timp, să fie automatizate.

“Rulajul de personal la nivelul celor 16.000 de salariaţi distribuiţi în teritoriu presupunea o activitate administrativă intensă pentru şefii de magazine, responsabilii centrelor logistice şi personalul din departamentul de HR. Fiecare şef de magazin trebuia să completeze manual în sistemele interne fişele de angajare, informaţiile necesare contractelor de munc㸠evidenţa angajaţilor, pontaje interne şi alte activităţi specifice resurselor umane”, spun reprezentanţii companiei.

Concret, chatbotul preia automat, prin scanare, cu ajutorul Optical Character Recognition (OCR), datele de identificare din cartea de identitate, completează împreună cu candidatul restul informaţiilor necesare din nota de informare şi fişa de angajare, apoi trimite contractul de muncă. Fiecărui nou angajat i se creează automat un dosar electronic cu toate documentele asociate, astfel încât eventualele notificări referitoare la stadiul de înrolare a noilor angajaţi să fie trimise şi cât mai multe informaţii să poată fi accesate rapid. De asemenea, chatbotul va oferi asistenţă, prin automatizarea generării de adeverinţe.

„Faptul ca reţeaua noastră creşte în fiecare an cu sute de magazine, adăugându-i-se mii de noi angajaţi, face imperativă utilizarea unor soluţii de avangardă care să ne eficientizeze constant performanţele,” adaugă Diana Stoica, director HR al reţelei Profi Rom Food.

Gabriel Voicilă, Partener Tehnologie în cadrul PwC România, menţionează că soluţia propusă de PwC a presupus proiectarea şi antrenarea unui chatbot integrat cu sistemele de resurse umane, dar şi cu roboţi UiPath pentru automatizarea tuturor activităţilor legate de generarea contractelor de muncă şi integrarea personalului în companie.

Reţeaua de super­marke­turi Profi, controlată de fondul de investiţii Mid Eu­ropa Partners, a obţi­nut anul trecut o ci­fră de afaceri de 7,2 mld. lei, în creş­tere cu 23% comparativ cu 2018. Mai mult, busi­nes­sul s-a dublat în perioada 2016-2019.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO