Retail&Agrobusiness

Producătorii ecologici din România trebuie să urmeze cererea: retailul modern sau piaţa externă. „Suntem mici, dar trebuie să ne orientăm spre pieţe mari pentru a creşte. Este dificil, dar cu puţină disciplină se poate.“

ZF AGROPOWER

Fermierii mici şi mari din domeniu consideră că agricultura ecologică are potenţial să ajungă la o suprafaţă cultivată de un milion de hectare.

Fermierii mici şi mari din domeniu consideră că agricultura ecologică are potenţial să ajungă la o suprafaţă cultivată de un milion de hectare.

Autor: Florentina Niţu

20.07.2020, 20:30 262

Agricultura ecologică, o nişă ce reprezintă 2-3% din suprafaţa agricolă totală, înseamnă în cifre circa 300.000 de hectare cultivate şi un număr de aproximativ 10.500 de operatori econo­mici. Mai exact, înseamnă volume şi pro­ducători mici care ar trebui să se orienteze fie către retailul modern, fie către ţările cu tradiţie în consumul bio, pentru a se dezvolta, consideră Marian Teleoacă, proprietarul businessului Fuente de la Salud Vasmar.

El a pornit afacerea în urmă cu trei ani din dorinţa de a sprijini producătorii de miere ecologică şi alte produse apicole să-şi vândă marfa, având în vedere că în România consumul de miere este scăzut. Astfel, a creat două branduri proprii – unul pentru piaţa din Spania şi unul pentru piaţa din Marea Britanie – şi a început să comercializeze produse apicole de la trei asociaţii de apicultori români, formate din peste 500 de membri, care produc în sistem ecologic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO