Jucătorii din industria îngheţatei, o piaţă estimată la 170 mil. euro, şi-au adunat şi în această vară armata de oameni care vând îngheţată, astfel că în jur de 1.000 de agenţi sunt trimişi în toată ţara pentru a comercializa branduri precum Betty Ice, Alpin, La Strada sau Top Gel, arată o analiză a ZF pe baza datelor din piaţă.
Companiile din industrie ape-lează şi la firme de recrutare şi forţă de muncă temporară, majoritatea joburilor din acest domeniu fiind pe o perioadă determinată de timp din cauza sezonalităţii. Cea mai mare parte din vânzările de îngheţată din România se realizează pe timpul verii, în timp ce în alte ţări din Europa acest tip de desert se consumă mult şi pe perioada iernii.
De exemplu, Adecco, fimă de recrutare şi închiriere de forţă de muncă temporară, angajează pentru o companie producătoare de îngheţată oameni care să ocupe joburi sezoniere, care presupun vânzarea de îngheţată la stand.