Retail&Agrobusiness

Polonezii cheltuie 1.500 de euro anual pe alimente, românii - la jumătate

La o populaţie de două ori mai mare decât cea a României, piaţa de retail alimentar din Polonia este  de patru ori mai mare decât cea locală

La o populaţie de două ori mai mare decât cea a României, piaţa de retail alimentar din Polonia este de patru ori mai mare decât cea locală

Autor: Cristina Roşca

13.08.2014, 20:03 317
Un polonez cheltuie anual pe produse alimentare 1.446 de euro, de două ori mai mult decât un român, însă şi salariul mediu în cea mai mare economie din regiune este de aproape două ori mai mare.
 
Piaţa de retail alimentar (grocery retail market) din Polonia a avansat timid anul trecut, cu sub 2%, până la 234 mld. zloţi polonezi (55,7 mld. euro). La o populaţie de două ori mai mare decât cea a României, piaţa de retail alimentar din Polonia este  de patru ori mai mare decât cea locală, potrivit calculelor ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă PMR.
 
La finalul anului trecut analiştii PMR estimau piaţa locală de profil la 61,6 mld. lei (13,9 mld. euro), în creştere cu aproape 4% faţă de anul anterior, cel mai puternic avans din perioada de criză. În 2009 consumul a intrat pe o pantă descendentă şi până la finalul anului trecut avansul cumulat ajunse­se să depăşească 15%. Criza financiară şi nesiguranţa locului de muncă i-au determinat pe mulţi dintre români să îşi schimbe comportamentul de consum, devenind mai precauţi şi mai atenţi pe ce îşi cheltuie banii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO