Retail&Agrobusiness

Piaţa de electro-IT: liderii se detaşează de urmăritori după creşteri pe piaţa internă, dar şi la export

Piaţa de electro-IT: liderii se detaşează de...

Autor: Cristina Roşca

24.05.2016, 00:08 1169

Piaţa locală de electro-IT a crescut anul trecut cu 13%, până la 2,3 mld. euro (10,2 mld. lei), acesta fiind cel mai puternic avans din regiune, de aproape două ori mai puternic decât cel din Ungaria sau Slovacia. Evoluţia pieţei de electro-IT aminteşte de perioada de boom, când creditul cu buletinul îi încuraja pe români să cumpere maşini de spălat, frigidere şi laptopuri.

Galopul de anul trecut şi cel din 2014 vin să compenseze o parte din pierderile pe care această piaţă le-a suferit în primii ani de criză. Alături de pieţele de construcţii şi auto, piaţa de electro-IT a fost printre cele mai afectate, pierzând jumătate din valoare în 2009-2010. Îngheţarea creditării, lipsa încrederii în viitor şi modifi­carea com­porta­men­tului de consum au dus vânzările de televizoare, frigi­dere şi calculatoare de la 2,5 mld. euro în 2008 la 1,2 mld. euro în 2010, cel mai slab an din ultimul deceniu.

Apoi, a început reve­ni­rea, însă România este încă de­parte de alte state. Spre exemplu, la chel­tuiala medie per capita – cel mai im­por­tant indicator pentru această piaţă şi toto­dată un indice al nivelului de dez­voltare al econo­miei - piaţa lo­cală este codaşă. Ast­fel, anual un ro­mân cheltuie pe produse electro-IT 114,5 euro. Prin com­paraţie, în Ungaria suma este cu 55% mai mare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO