Retail&Agrobusiness

Pandemia şi Black Friday: Retailerii se aşteaptă la vânzări record pe fondul nevoilor generate de pandemie, dar şi a creşterii puternice a comerţului online

Pandemia şi Black Friday: Retailerii se aşteaptă la...

Autor: Andreea Tobias

04.11.2020, 15:20 97

Pentru un număr mare de consumatori acesta va fi primul lor Black Friday online, în condiţiile în care pandemia i-a dus pe părinţi şi chiar pe bunici în online. Black Friday aduce consumatori cu nevoi noi, generate de munca de acasă şi şcoala online. 

Primul Black Friday care are loc în pandemie va veni cu noutăţi atât pentru retaileri, cât şi pentru consumatori.

Compania de tehnologie 2Performant preconizează că Black Friday 2020 va însemna în primul rând un număr semnificativ mai mare de cumpărători online, pe fondul scăderii vizitelor în magazinele offline, dar şi categorii noi de produse care vor înregistra vânzări în creştere.

După o creştere absolut spectaculoasă înregistrată de comerţul online în perioadă stării de urgenţă, comparabilă cu un salt în viitor, Black Friday, care reprezintă în mod uzual un vârf al vânzărilor anuale pentru retaileri, este aşteptat să aducă în noiembrie 2020 creşteri importante, dar diferite.

„Pandemia ne-a adus şi părinţii şi chiar bunicii în online, astfel că pentru un număr semnificativ de consumatori acesta va fi primul lor Black Friday online. Este o mare oportunitate pentru branduri să-i atragă în magazinele lor şi o provocare să-i educe şi să-i loializeze pentru viitor. În al doilea rând, Black Friday 2020 aduce consumatori cu nevoi noi, generate de modul de viaţă actual marcat de lucrul de acasă, şcoala online şi, în general, creşterea semnificativă a timpului petrecut în interiorul propriei case. Ca urmare, ne aşteptăm ca luna noiembrie, care istoric s-a dovedit a fi cea mai bună pentru comerţul electronic, să ducă la conversii în creştere”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Marii retaileri au început deja pregătirile pentru Black Friday 2020, iar acestea includ şi campaniile de promovare online menite să atragă cât mai mulţi cumpărători, mai ales că pe fondul accelerării digitalizării clienţii sunt mult mai deschişi, iar oportunităţile pentru magazine de a-i atrage sunt mult mai mari.

Retailerii se aşteaptă ca Black Friday 2020 să aducă creşteri în sectoarele unde au existat deja creşteri în pandemie, în ultimele opt luni românii fiind interesaţi să cumpere în special produse pentru casă, îngrijire personală, sport sau alimente, în condiţiile în care stilul de viaţă s-a schimbat.

Astfel, conform datelor din platforma citată, produsele din aceste segmente au înregistrat creşteri spectaculoase în intervalul 11 martie – 31 octombrie:

alimente şi hypermarket (657%)
sport (402% creştere)
beauty (171%)
îngrijire personală şi sănătate (155%)
jucării şi articole pentru copii (153%)
flori şi cadouri (83%).

De exemplu, Vivre estimează că anul acesta Black Friday va aduce un record în ceea ce priveşte vânzările. „Clienţii noştri au achiziţionat preponderent în ultimele şase luni articole de mobilier, covoare, produse pentru bucătărie şi baie, corpuri de iluminat, precum şi articole de decor şi lifestyle. Ne aşteptăm să vedem aceeaşi distribuţie de interese şi în cadrul acestei ediţii de Black Friday, cu menţiunea că va interveni, cu siguranţă, şi factorul de sezonalitate, care se referă la articole tematice de Crăciun. Având în vedere creşterea exponenţială a întregii industrii de e-commerce din acest an, estimăm că vom livra un Black Friday record în ceea ce priveşte volumul de vânzări”, spun reprezentanţii companiei.

Titluri variate, numai bune de citit în zilele reci de iarnă, preţuri atrăgătoare, jucării educative sau cadouri pentru orice membru al familiei şi prieteni, toate acestea se regăsesc în ofertele de Black Friday cu care retailerii speră să-i convingă pe clienţii. Marii jucători de pe piaţa de carte sunt deja pregătiţi să pluseze în online şi mizează pe evadarea cititorilor într-o oază de linişte cu ajutorul cărţilor la promoţie.

„Ne aşteptăm la o creştere mare, cel puţin proporţională cu numărul de useri noi pe care i-am câştigat în acest an. Va fi un segment nou de oameni care cumpărau mult din offline, dar care vor decide pentru moment că e mai în siguranţă să facă online cumpărături, ba chiar şi cadouri de Crăciun”, a declarat Ioana Oncioiu, online marketing coordinator Cărtureşti.

Libris.ro mizează şi el pe titluri variate şi preţuri atrăgătoare şi estimează ca anul acesta campania Black Friday să aducă o creştere de 30% faţă de anul trecut: „Black Friday este despre reduceri şi asta pregătim, titluri foarte bune, foarte multe, din toate domeniile de interes, la preţurile cele mai bune din ultima perioadă. Suntem deja cu listele pregătite, iar dacă wishlist-ul nostru personal este deja încărcat, înseamnă că şi publicul va găsi oferte greu de refuzat. Avantajul nostru este că în vremurile tulburi oamenii se apropie mai mult de lectură, ca de un spaţiu care aduce linişte, speranţă, răspunsuri”.

Şi pentru Bestkids.ro aşteptările legate de acest Black Friday sunt de vânzări mai mari cu până la 10 ori faţă de o zi obişnuită.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO