Retail&Agrobusiness

Oana Lungu, Kaufland România: Mărcile private contribuie cu 18% la cifra de afaceri a companiei, dar loc de creştere există. Sunt ţări în Europa unde procentele sunt mult mai mari. Atunci când avem opţiuni, varianta locală primează

VREAU DIN ROMÅNIA

Autor: Cristina Roşca

06.11.2020, 00:08 1544

♦ Kaufland este liderul comerţului local cu circa 135 de magazine pe format hipermarket şi cu o cifră de afaceri de 11,9 mld. lei anul trecut ♦ Astfel, în condiţiile acestea, mărcile private contribuie cu peste 2,1 mld. lei la businessul companiei, potrivit calculelor ZF ♦ Prima marcă privată a grupului german Kaufland a fost lansată pe plan local în 2007, iar de atunci portofoliul companiei s-a extins constant, fiind dezvoltate şi branduri proprii pe anumite segmente - echipamente sportive, produse fără gluten -, dar şi cu anumite caracteristici - produse româneşti grupate sub umbrela Vreau din România.

„Prima marcă proprie din România am lansat-o în 2007 şi nu prevedeam evoluţia ascendentă ce a urmat. Aceste produse contribuie acum cu 18% la cifra noastră de afaceri şi ne dorim să creştem. Sunt ţări în Europa unde procentele sunt mult mai mari“, spune Oana Lungu, director de achiziţii produse proaspete în cadrul Kaufland România. În Occident sunt ţări unde mărcile private au ajuns să aibă până la 35% din totalul pieţei de bunuri de larg consum. Aceste bunuri se remarcă la raft printr-un preţ cu până la 30% mai mic, preţ rezultat din reducerea costului de ambalare sau marketing şi din volumele mari produse.

„Între timp, am început să dezvoltăm mărci proprii şi pe segmentul premium şi pe zona de nişă. Consumatorul nu se mai uită doar la preţ, ci şi la calitatea produselor, la modul de ambalare. Clienţii sunt educaţi şi ştiu ce pun în coş.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO