Retail&Agrobusiness

Murfatlar deschide crame şi în galeriile centrelor comerciale

Autor: Ioana David

31.10.2010, 17:16 40

Murfatlar, care operează în prezent şapte crame în Capitală şi în Galaţi, Brăila, Cluj şi Timişoara, se va extinde în perioada următoare cu spaţii de retail şi în câteva centre comerciale precum Real Berceni, Carrefour Militari sau Real şi Auchan din Timişoara.

"Magazinele Crama Murfatlar continuă extinderea prin deschiderea a 17 noi crame în luna noiembrie", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar. Printre oraşele vizate de producătorul de vin se numără şi Vålcea, Curtea de Argeş, Slobozia, Tulcea sau Piteşti.

Cramele sunt dezvoltate sub forma unor parteneriate cu investitori locali, un model apropiat de franciză, în care Murfatlar vine cu brandul, know-how-ul, produsele investiţia de marketing, politica comercială, iar partenerul cu spaţiul, care poate să fie închiriat sau proprietate, şi amenajarea. Deschiderea unei crame costă în jur de 10.000 de euro, costurile putând varia.

"Vânzarea medie pe magazin Crama Murfa tlar este de 10-11 tone pe lună. Aici se vor comercializa 10 tipuri de vinuri vrac în varianta bag-in-box, acoperind game de la albe la roşii şi de la seci la dulci, vinuri de masă, soiuri şi cupaje, produsele îmbuteliate aflate în portofoliul Murfatlar, inclusiv vinoteca, dar şi vinuri special create pentru magazin, respectiv Vinul Cramei", a mai spus Negrescu.

Murfatlar este unul dintre principalii producători de vin de pe piaţa locală care anul trecut a avut o cifră de afaceri de 119,76 mil. lei (28,3 mil. euro), iar în 2010 şi-a bugetat un nivel de 136 mil. lei (32 mil. euro).

Murfatlar exploatează 3.150 de hectare de vie în zona localităţilor Murfatlar, Valul lui Traian, Poarta Albă, Siminoc şi Valea Dacilor. Pentru 2010 compania estimează o producţie în scădere comparativ cu 2009. Producătorul are în portofoliu branduri precum Sec de Murfatlar, Rai de Murfatlar, Conu Alecu, Mugur de Viţă, Babanu, Ferma Nouă, Lacrima lui Ovidiu, Arezan.

Compania Murfatlar este controlată indirect de familia Dobronăuţeanu, George Ivănescu şi Cătălin Bucura. Consumul de vin a fost pe scădere în ultimii ani, iar pentru 2010 estimările Patronatului Naţional al Vinului şi Viei din Romånia (PNVV) arată că piaţa va scădea cu 12-13%, până la aproximativ 350 mil. euro. Concurenţii Murfatlar sunt Vincon, Cotnari, Halewood, Recaş. Insolvenţele au început să apară şi în piaţa vinului, două companii confruntându-se în acest an cu această situaţie: Vinarte şi Patria Vinum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO