Retail&Agrobusiness

Monitorul Preţurilor, realizat de Consiliul Concurenţei, analizează oferta a doar 5% din magazinele din Bucureşti. Acest proiect a fost lansat acum doi ani ca un instrument de comparaţie a preţurilor marilor reţele

Monitorul Preţurilor, realizat de Consiliul...

Autor: Cristina Roşca

22.09.2021, 07:00 171

Monitorul Preţurilor, un instrument de com­pa­rare a preţurilor la produse alimentare, lansat de Consiliul Concurenţei acum doi ani, include în analiză doar 5% din magazinele din Capitală.

În Bucureşti sunt peste 850 de magazine moderne, dar Monitorul Preţurilor afişează preţurile pentru din maximum 50 de hipermarketuri şi supermarketuri, chiar şi în cazul unor articole cu volume foarte mari de vânzări, precum apa minerală, laptele sau sucul.

Spre exemplu, când vine vorba de preţul pentru o sti­clă de apă minerală Borsec (carbogazoasă), la 1,5 litri, în Monitorul Preţurilor nu apare nicio unitate a olandezo-bel­gie­nilor de la Mega Image deşi ei au 60% din toate magazi­nele moderne din Capitală. Iar asta în contextul în care Borsec e cel mai vândut brand de apă minerală în volum, iar 1,5 litri e unul dintre cele mai consumate ambalaje.

În aceste condiţii, întrebarea este cât de relevant este un instrument de comparare a preţurilor alimentelor dacă în analiză sunt incluse doar 5% dintre magazinele existente în Capitală, cea mai importantă piaţă?

Investiţia în lansarea Monitorului Preţurilor s-a ridicat la 300.000 de euro, potrivit informaţiilor publicate de ZF în 2019.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO