Retail&Agrobusiness

Mai multă carne românească pe masă: investiţiile în zootehnie trebuie accelerate pentru ca România să treacă de la piaţă de consum a Europei la piaţă de desfacere

ZF AGROPOWER

Sorin Ignat, director agrobusiness în cadrul Băncii Transilvania

Sorin Ignat, director agrobusiness în cadrul Băncii Transilvania

Autor: Florentina Niţu

13.07.2020, 00:05 1069

♦ Sorin Ignat, director agrobusiness în cadrul Băncii Transilvania: „Trebuie să alocăm şi resursele de bani şi de timp necesare şi să ne propunem abordarea punctuală a unor sectoare pentru care să acordăm prioritate mai mare“.

Investiţiile în ferme zootehnice ar trebui să fie o prioritate pentru agricultura românească, mai ales de bovine şi suine, unde România este deficitară la pro­duc­ţia primară, pentru a pu­tea satisface con­sumul intern, pe de o parte, şi pentru a creşte, prin colaborarea pe lanţ, valoarea adăugată a industriei agro-alimentare, consideră jucătorii din domeniu.

„Dezvoltarea unor politici naţionale de conştientizare şi promovare a produselor româneşti, descurajarea dumpingului, abordarea corectă a legislaţiei specifice pentru protejarea producătorului zootehnic român în faţa bolilor specifice, sunt doar câţiva dintre factorii importanţi care pot ajuta zootehnia din România să supravieţuiască şi să se dezvolte. Direcţionarea atenţiei consumatorului român exclusiv către produsele româneşti prin intermediul unor campanii de marketing inteligent, care să explice ce înseamnă impactul consumului de produse româneşti pentru fiecare industrie în parte, poate face diferenţa pentru viitor“, spune Bogdan Grama, director general al companiei Abatorul Periş, un business cu o capacitate de abatorizare de peste 500.000 de capete porc pe an.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO