Retail&Agrobusiness

Lanţul de pizzerii Gusto Dominium: românii cheltuiesc mai mult la restaurant decât dacă îşi comandă mâncarea acasă

Lanţul de pizzerii Gusto Dominium: românii cheltuiesc...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

29.03.2016, 12:24 507

Clienţii Gusto Dominium, unul dintre lanţurile de resturante de origine poloneză prezente pe piaţa locală, cheltuie la o singură ieşire în oraş circa 60 de lei, în timp ce în cazul unei comenzi cu livrate la domiciliu comanda ajunge la circa 45 de lei. Gusto Dominium are şapte restaurante pe plan local.

 „În ultimul an, clienţii restaurantelor Gusto Dominium au plătit, în medie, 60 de lei pentru o masă în oraş, iar cele mai comandate produse au fost pizza Dominium, ce conţine un număr mare de ingrediente, pastele, puiul Alfredo şi salata Toscana. Când vine vorba de băuturi însă, cele garbogazoase sunt cele mai vândute”, a declarat Lukasz Kuzniar, Director de Dezvoltare al Gusto Dominium România.

Potrivit afirmaţiilor sale, în cazul comenzilor livrate la domiciliu, suma alocată este, în medie, de 45 de lei, diferenţa comparativ cu nota de plată din restaurante fiind determinată de faptul că, de cele mai multe ori, clienţii nu optează şi pentru băuturi, ci doar pentru preparate de bucătărie. În această privinţă, cele mai comandate produse sunt pizza precum Pizza Dominium, pizza cu ingredientele alese de clienţi  - Pizza Fanilor şi Capriciossa.

Şi deserturile sunt printre preparatele preferate de clienţi. Astfel, la o ieşire în oraş clienţii comandă marchiza, mousse de ciocolată şi cheesecake.

„Pentru anul în curs ne aşteaptăm ca nota medie în restaurantele noastre, dar şi în ceea ce priveşte comenzile, să se majoreze cu circa 10 – 15%”, a completat Lukasz Kuzniar.

Reprezentantul companiei a subliniat, de asemenea, că ultimii ani au adus şi o schimbare în comportamentul de consum al clienţilor Gusto Dominium. Astfel, deşi preparatele cu carne sunt,în continuare, în topul vânzărilor, mâncărurile mai uşoare precum salatele sau pizza cu blat subţire şi doar două sau trei ingrediente, ce urmează reţetele italieneşti, câştigă tot mai mult teren. De asemenea, şi în privinţa băuturilor, sucurile naturale şi smoothie-urile preparate din fructe proaspete, direct în restaurante, sunt tot mai solicitate de către clienţi.

În ceea ce priveşte diferenţa dintre restaurantele din mall-uri şi cele stradale, Lukasz Kuzniar a afirmat că cele situate în centrele comerciale au un trafic mai ridicat, însă bonul mediu este mai mic cu 10%.

„Acest lucru este determinat de faptul că în mall clienţii se opresc pentru a mânca rapid şi simplu, fără a comanda preparate sofisticate de bucătărie, acest lucru returnând o valoare mai mică a notei de plată”, a conchis acesta.

Gusto Dominium a deschis prima locaţie din România în 2007. Reţeaua cuprinde, în acest moment, 7 locaţii în AFI Palace Cotroceni, Militari Shopping Center, Mega Mall, Obor, Titan, Piaţa Unirii şi  AFI Palace Ploieşti. Compania este parte a grupului Gusto Dominium din Polonia, business ce a fost înfiinţat în 1993 şi deţine 70 de restaurante pe piaţa poloneză. Grupul a realizat anul trecut afaceri de 16,4 milioane de euro, din care 2 milioane de euro au fost realizate în România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO