Retail&Agrobusiness

Povestea de succes a Anei, care a pornit în urmă cu doi ani un business cu 30.000 de euro şi şi-a scos deja de aproape 20 de ori investiţia

Ana Consulea, fondatoarea Zexe Cofeturi

Ana Consulea, fondatoarea Zexe Cofeturi

Autor: Georgiana Călin

30.07.2017, 16:17 3569

Cu o investiţie de circa 30.000 de euro, Ana Consulea şi-a deschis în urmă cu aproximativ doi ani un laborator, urmat de o braserie, unde mizează pe „readucerea cofetăriei româneşti în atenţia consu­matorului”. Fondatoarea Zexe Cofeturi estimează o creş­tere constantă a cifrei de afaceri şi, pe termen mediu, are în plan deschiderea unei alte braserii.

Zexe Cofeturi – ce cuprinde astăzi atât laboratorul, cât şi braseria – a încheiat 2016 cu o cifră de afaceri de circa 510.000 de euro, din care braseira a avut rulaje de 380.000 de euro. Conform spuselor antreprenoarei, profitul înregistrat până acum a fost operaţional, dar începând cu vara aceasta compania va fi pe plus. 

„După un an cred că e bine. Şi mai bine e că nu am adus bani de acasă, nu mă plâng absolut deloc. Cât despre 2017, sunt sigură că vom mai creşte, mai ales că anul acesta este unul plin, braseria fiind deschisă în aprilie 2016”, declară aceasta. Conform estimărilor sale, Zexe Cofeturi va ajunge la aproximativ 700.000 de euro cifră de afaceri, iar profitul va fi în jur de 15%. 

Tânăra de 27 de ani şi-a  petrecut copilăria în bucătărie, mai exact în bucătăriile restaurantelor Zexe, ale părinţilor săi, cunoscute în Capitală pentru specificul de gastronomie românească. Povesteşte că nu a avut un model de bucătar, aşa că s-a îndreptat, din curiozitate, spre partea mai dulce, spre deserturi. Imediat după finalizarea studiilor, Ana Consulea a plecat să înveţe arta cofetăriei în Franţa, unde a avut şansa să „fure meserie” de la unii dintre cei mai buni cofetari artizani ai lumii, Eric Vergne, Pierre Herme -zeul macarons- sau Miackael Azouz.

După un an s-a întors în România şi a început să dez­volte segmentul de prăjituri din cadrul Zexe, însă lucrurile au mers mai bine decât se aştepta. „Am văzut că am din ce în ce mai multe comenzi şi, după şase luni, m-am gândit să mă separ de ei şi mi-am făcut firma mea. Bineînţeles, cu ajutorul lor la început, ei mi-au cumpărat primele utilaje, pentru că nu aveam de unde şi nici credit nu puteam să-mi fac. Asta se întâmpla în 2015”, povesteşte tânăra.

Investiţia iniţială pentru Zexe Cofeturi, care pe atunci era formată doar din laborator, a fost de 30.000 de euro – utilajele necesare plus renovarea clădirii. „După care, din banii strânşi din comenzi, ne-am cumpărat mai multe utilaje, am evoluat, ne-am extins ca spaţiu şi uşor, uşor am evoluat”.

Din moment ce comenzile tot creşteau, Ana Consulea s-a gândit că un pas firesc ar fi şi deschiderea unei cofetării, iar anul trecut şi-a îndeplinit următorul pas din plan. Braseria, deschisă în aprilie 2016, a avut nevoie de o investiţie iniţială de 70.000 de euro. Conform spuselor sale, oamenii au fost foarte încântaţi încă din primele zile, iar prezenţa clienţilor a fost peste aşteptări. Mai exact, anul trecut a avut o medie de 2.000 de clienţi pe lună, iar bonul mediu a fost în jurul a 90 de lei.

Dacă la început refuza ideea deschiderii unei alte locaţii, spune  că acum vede o speranţă. „Când un business e de succes, cred că un pas normal e să îl extinzi; în cazul meu, o altă braserie”, spune tânăra. Momentan nu are un plan bine stabilit, declarând că şi-a canalizat întreaga atenţie şi energie spre funcţionarea actualei braserii, însă „nu mă grăbesc nicăieri, nu simt nevoia, sunt împlinită cam din toate punctele de vedere şi nu simt nevoia de alt pas acum. Dar o să se întâmple”, precizează ea.  

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO