Retail&Agrobusiness

Kaufland România, despre scumpirea ouălor: „Marja comercială pe care o practicăm este diminuată astfel încât preţul la raft să fie unul compatibil cu cel pe care îl aşteaptă consumatorul”

Kaufland România, despre scumpirea ouălor: „Marja...

Autor: Roana Rotaru

22.11.2017, 18:20 5241

Kaufland România, cel mai mare retailer alimentar din România după cifra de afaceri din 2016, afirmă că practică o marjă comercială diminuată în cazul ouălor, tocmai pentru ca preţul de la raft să nu crească peste aşteptările clienţilor.

Preţul ouălor româneşti a crescut însă cu 67% în ultimul an, până la 900 lei per 100 kilo­gra­­me de ouă în săptămâna 45 a acestui an, adică în perioada 6-12 noiembrie 2017, potrivit datelor Comisiei Euro­pe­ne.

„Marja comercială pe care o practicăm este diminuată astfel încât preţul la raft să fie unul compatibil cu cel pe care îl aşteaptă consumatorul”, a declarat Valer Hancaş, manager Corporate Affairs şi Comunicare al Kaufland România.

Pe raftul retailerilor, ouăle româneşti au sărit de 1 leu bucata în cazul mărcilor consacrate precum Agricola sau Toneli. Ministrul Agriculturii, Petre Daea, susţine însă că nu e firesc ca un ou achiziţionat cu 50 bani la poarta fer­mei să ajungă la raft la un preţ dublu, motiv pentru care a cerut zilele trecute Consiliului Concurenţei să facă o analiză privind scumpirea produselor agroalimentare.

„Kaufland România în ultimele luni a scăzut preţurile la carnea de porc astfel încât controalele autorităţilor pentru noi nu pot fi decât binevenite. Chiar nu aş avea cum să comentez astfel de misiuni. Sunt pur şi simplu la locul lor. Autorităţiile statului trebuie în anumite situaţii să se autosesizeze astfel încat lucurile pentru consumator să decurgă în direcţia potrivită”, a spus Valer Hancaş.

În întreaga Europa preţul ouălor a crescut. La nivelul UE, ouăle se vindeau în săptămâna 45 la 191,23 lei per 100 kilograme, adică la circa 877 lei. Preţul ouălor la nivelul UE a crescut cu 2,6 % în ultima săptămână, cu 18,4% faţă de acum o lună şi cu 58,5% faţă de acum un an, potrivit datelor Comisiei Europene.

Specialiştii din piaţă pun scumpirea ouălor româneşti pe seama reducerii importurilor ca urmare a crizei contaminării cu insecticidul fipronil, dar şi pe seama sezonul rece, o perioadă în care producţia de ouă din gospodăriile populaţiei se reduce semnificativ. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO