Retail&Agrobusiness

Investiţii record pentru în 2020 pentru a câştiga cât mai mult din consumul românilor: Reţelele străine vor paria 1 mld. euro pentru deschiderea a încă 400 de magazine

Investiţii record pentru în 2020 pentru a câştiga...

Autor: Cristina Roşca

15.02.2020, 23:01 10773

Universul de comerţ modern numără acum circa 3.000 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount şi cash&carry cu afaceri cumulate de 12 mld. euro.

Retailerii străini din comerţul alimentar vor scoate din buzu­nare aproape 1 mld. euro în acest an pentru a deschide 400 de magazine noi, pentru a dez­volta noi facilităţi logistice, pentru a-şi dezvolta comerţul online şi pentru a paria pe digitalizarea businessului.

Cei mai mulţi bani îi vor paria reţelele-soră Kaufland şi Lidl, parte a grupului german Schwarz, care vor scoate din buzunare mai bine de jumătate de miliard de euro împreună.

„Investiţiile noastre în România vor con­tinua şi în 2020. Vom investi 1 miliard de lei (peste 200 de milioane de euro) în acest an în cre­area a aproximativ 1.000 de noi locuri de mun­că, în creşterea efi­cien­ţei şi sustenabilităţii lanţului de valoare, în dezvoltarea reţelei de ma­­­gazine (...), dar şi în dezvoltarea colabo­ră­ri­lor cu furnizorii locali (...)“, spunea recent Frank Wagner, executivul german care con­du­ce opera­ţiunile locale ale grupului german Lidl.

Grupul german Kaufland, liderul pieţei de comerţ alimentar din România, are un buget de investiţii de 300 mil. euro pentru piaţa locală în 2020. Suma este, din datele ZF, cea mai mare de până acum, cu 50% peste nivelul din 2018 şi triplă faţă de alţi ani. Banii merg către achi­ziţia de terenuri, tehnologii noi şi expansiune.

Ca număr de magazine, campioni ai ex­pan­siunii vor continua să fie Profi şi Mega Image, retaileri activi pe format mic, cu super­marketuri şi hipermarketuri.

Reţelele de comerţ modern continuă să parieze pe România într-o perioadă în care con­sumul continuă să crească, deşi executivii din domeniu prevăd o temperare a ritmului faţă de 2019 când a avansat cu 7%. Totodată, comerţul tradiţional are în continuare aproape 40% din piaţă, mult peste cota din Vest, şi ajun­ge la 10-20%. Astfel, loc de expansiune încă există.

Universul de comerţ modern numără acum circa 3.000 de hipermarketuri, supermar­ke­turi, magazine de discount şi cash&carry cu afaceri totale de 12 mld. euro.


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO