Retail&Agrobusiness

Impactul pandemiei asupra businessului Inditex în România: Au crescut vânzările de pijamale şi lenjerie ale Oysho şi cele de decoraţiuni ale Zara Home. Toate celelalte mărci pe minus, în frunte cu Zara

Impactul pandemiei asupra businessului Inditex în...

Autor: Cristina Roşca

16.06.2021, 10:00 2165

Grupul spaniol Inditex, proprietarul Zara şi al altor branduri mari de modă, şi-a redus vânzările din România anul trecut, în pandemie, cu 27%, până la 1,3 mld. lei. Astfel, gigantul a pierdut poziţia de lider al pieţei locale de modă în favoarea discounterului polonez Pepco, ale cărui vânzări au crescut uşor, cu circa 2%.

La nivel de brand, Pepco era deja lider, depăşind alte nu­me mari precum Zara sau H&M încă dinainte de COVID-19. La nivel de grup însă, Inditex era lider detaşat cu cele opt branduri ale sale - Zara, Zara Home, Oysho, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius, Massimo Dutti şi Uterque.

Doar două mărci mici ale spaniolilor au fost pe plus în pandemie, este vorba de Oysho - specializat în vân­za­rea de lenjerie intimă şi pijamale - şi Zara Home - care vin­de obiecte de design interior, acest lucru fiind încă o do­vadă a schimbării comportamentului de consum.

Oame­nii au stat mai mult timp acasă şi au investit în hai­ne potrivite aici şi în decoraţiuni. La polul opus, brandul fanion Zara a postat cel mai puternic declin, 32%.

În cazul Inditex, pandemia a întrerupt o perioadă de creştere constantă susţinută de un apetit sănătos pentru modă al românilor.

Un alt indicator al impactului pandemiei în business este evoluţia numărului de salariaţi. Mai exact, spaniolii aveau la finalul lui 2020 un număr mediu de 1.365 de oameni, cu peste 1.000 mai puţini ca în anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO