Retail&Agrobusiness

Groenlanda, furnizor de peşte şi fructe de mare pentru HoReCa: Aşteptăm cu marfa pe stoc să treacă criza. Din peste 100 de clienţi din Bucureşti, hoteluri şi restaurante foarte mari, acum mai lucrăm cu 5%

Groenlanda, furnizor de peşte şi fructe de mare pentru...

Autor: Florentina Niţu

07.04.2020, 17:09 241

Groenlanda Serv, furnizor de peşte şi fructe de mare pentru HoReCa, cu afaceri anuale de 22,5 milioane de lei, a rămas cu marfa pe stoc odată cu intrarea în vigoare a ordonanţei militare privind suspendarea activităţii restaurantelor, hotelurilor şi cafenelelor, principalii săi clienţi, iar supermarketurile „nu răspund la solicitările privind listarea produselor”.

„Aşteptăm cu marfa pe stoc să treacă criza. Am vrut să redirecţionăm volumele şi am trimis e-mail-uri către toate supermarketurile din România, dar nu am primit niciun răspuns. Nimeni nu vrea furnizori noi în perioada aceasta. Am discutat şi cu alţi colegi din branşă şi până acum nimeni nu a fost acceptat. Reprezentanţii din retail, mai degrabă, cresc cererea pentru furnizorii vechi cu 120%”, a spus pentru ZF Ilie Dănăilă, fondatorul companiei Groenlanda Serv.

Businessul, înfiinţat în 2013, colaborează cu grupul Royal Greenland, unul dintre principalii producători la nivel mondial în domeniul paştelui şi a fructelor de mare, produse provenite din zona Atlanticului de nord până la oceanul Indian. În 2018, compania Groenlanda Serv a avut o cifră de afaceri de 22,5 mil. lei, un profit net de 2,5 mil. lei şi un număr de 8 angajaţi, potrivit datelor de la ministerul de Finanţe.

„Din peste 100 de clienţi din Bucureşti, hoteluri de 4-5 stele, restaurante foarte mari, carantine şi birouri ale unor corporaţii, acum mai lucrăm cu 5%, care au servicii de catering. Livrăm şi către Metro şi Selgros, dar şi clienţii lor, 80% dintre ei, erau din HoReCa şi a scăzut cererea. La începutul pandemiei a fost o creştere, dar acum este extrem de dificil să îţi vinzi marfa”, a explicat antreprenorul.  

El consideră că jumătate din furnizorii pentru sectorul HoReCa vor intra în faliment dacă situaţia nu se remediază într-o lună sau două, pentru că „marfa din depozit se strică, cheltuielile cu întreţinerea unei firme fără activitate sunt greu de suportat, iar angajaţii trebuie plătiţi”.

Din cei 8 angajaţi, antreprenorul spune că în prezent mai lucrează doar doi, unul preia comenzi, iar celălalt le livrează de la depozit, activitate ce se întâmplă doar două zile pe săptămână, marţi şi joi, câte două ore, iar 6 dintre ei sunt în şomaj tehnic. „Avem produse cu termen de valabilitate până în 2022, dar eu trebuie să plătesc chiria la depozit dacă le ţin acolo, iar sezonul estival este compromis. În plus, românii nu sunt mari consumatori de fructe de mare, noi ne bazam pe turişti.”

Ilie Dănăilă crede că, după această perioadă, HoReCa îşi va reveni abia în 4-5 ani, motiv pentru care şi firmele distribuitoare pentru acest sector vor avea o revenire lentă la normal.

„Acum încercăm să reducem cheltuielile cât putem. Antreprenorii români nu au fost niciodată ajutaţi de stat, cel mult nu li s-a pus beţe în roate. Ar fi frumos să ne ajute acum, dar guvernanţii nu ştiu cum şi mai bine ne lasă în pace”, a mai spus antreprenorul.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO