Retail&Agrobusiness

Fiecare bărbat român cheltuie doar 9 euro pe an pe produse de îngrijire, echivalentul unui gel de ras

Autor: Cristina Roşca

22.11.2016, 15:00 346
Un bărbat din România cheltuie pe produse cosmetice şi de îngrijire 9,3 euro pe an (0,8 euro pe an), de trei ori mai puţin ca un francez sau un neamţ şi de aproape două ori mai puţin decât un polonez. Piaţa locală de profil, ce cuprinde vânzările de parfumuri, produse de îngrijire şi produse pentru bărbierit, este subdezvoltată, însă tocmai de aceea potenţialul de creştere este uriaş.
 
Anul trecut bărbaţii români au cheltuit pe produse cosmetice şi de parfumerie 182,8 milioane de euro, cu 8,5% mai mult decât în 2014, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Rata de creştere înregistrată de piaţa locală este cea mai mare dintre pieţele europene analizate. Avansul puternic este susţinut însă chiar de subdezvoltarea pieţei.
 
„Când analizăm o rată de creştere trebuie să vedem şi baza de la care pornim. Da, avansul este mai puternic decât în cazul altor pieţe, însă pornim de jos. Eu cred că per total vânzările se mişcă în direcţia bună, însă greu”, spune Dana Tudorache, executivul român care conduce de mai bine de 15 ani operaţiunile locale ale lanţului de magazine de produse cosmetice The Body Shop.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO