Retail&Agrobusiness

Fenomenul Lidl: Discounterul german a ajuns la afaceri de aproape 10 mld. lei după un galop de 24% anul trecut, un ritm de aproape patru ori mai rapid decât al consumului privat

Fenomenul Lidl: Discounterul german a ajuns la afaceri de...

Autor: Cristina Roşca

31.07.2020, 18:57 1533

Discounterul german Lidl a obţinut în 2019 afaceri de 9,7 mld. lei după un salt de 24% comparativ cu anul anterior, conform calculelor ZF pe baza datelor publice. Businessul aproape s-a dublat în perioada 2016-2019.

Lanţul de magazine de discount Lidl a intrat oficial pe piaţa locală în 2011 prin preluarea reţelei Plus. Au fost cumpărate atunci circa 100 de magazine, iar apoi nemţii s-au dezvoltat de la zero. Discounterul german Lidl are în România peste 260 de magazine dintre care 24 au fost deschise în 2019, cel mai rapid ritm de expansiunea de la intrarea pe piaţă.

Mai mult, compania continuă expansiunea şi în 2020 cu cel puţin 15 unităţi conform informaţiilor anunţate deja. Nemţii sunt activi pe formatul de discount caracterizat prin preţuri mici. Ei au la raft 80% mărci private.

Discounterul german a obţinut un profit de 491 mil. lei, plus 20%. Toţi indicatorii companiei au fost pe plus anul trecut, inclusiv numărul de salariaţi, care a crescut cu 2.000, la circa 7.500 de oameni.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO