Retail&Agrobusiness

Explicaţia Consiliului Concurenţei la faptul că Monitorul Preţurilor limitează comparaţia la 50 de magazine: Există o rază de căutare prestabilită care nu poate depăşi 5 km

Explicaţia Consiliului Concurenţei la faptul că...

Autor: Cristina Roşca

22.09.2021, 16:49 200

Reprezentanţii Consiliului Concurenţei spun că, în momentul accesării aplicaţiei Monitorul Preţurilor pentru Alimente, există o rază de căutare prestabilită care nu poate depăşi 5 km.

„În cazul în care utilizatorul nu selectează zona/localitatea în care doreşte să caute unul sau mai multe produse, aplicaţia efectuează căutarea pe o rază de 5 km în jurul punctului în care se află utilizatorul (conform coordonatelor GPS)”, spun reprezentanţii Concurenţei.

Chiar dacă utilizatorul nu împărtăşeşte cu aplicaţia unde se află (share location), ci doar selectează manual oraşul de interes, cum ar fi Bucureşti, totuşi, aplicaţia analizează o zonă cu raza de 5 km în jurul coordonatelor GPS ce pot fi accesate, explică ei.

Ziarul Financiar a scris în editiţia din 22 septembrie că Monitorul Preţurilor, realizat de Consiliul Concurenţei, analizează oferta a doar 5% din magazinele din Bucureşti. Acest proiect a fost lansat acum doi ani ca un instrument de comparaţie a preţurilor marilor reţele.

În Bucureşti sunt peste 850 de magazine moderne, dar Monitorul Preţurilor afişează preţurile pentru din maximum 50 de hipermarketuri şi supermarketuri, chiar şi în cazul unor articole cu volume foarte mari de vânzări, precum apa minerală, laptele sau sucul.

“Deşi aplicaţia cuprinde toate magazinele din Bucureşti, un utilizator nu le poate vizualiza pe toate acestea, ci doar un număr maxim de 50 de unităţi aflate pe o suprafaţă cu rază de 5 km, număr agreat încă de la început de autoritatea de concurenţă împreună cu dezvoltatorul aplicaţiei”, mai spun reprezentanţii Consiliului Concurenţei.

De exemplu, dacă un utilizator aflat în zona Gării de Nord din Bucureşti doreşte să afle de unde poate cumpăra apă carbogazoasă la 1,5 l, marca Borsec şi la ce preţ, aplicaţia Monitorul preţurilor îi va indica 50 de magazine (maximum) pe o rază de maximum 5 km. Magazinele le selectează aplicaţia, dacă în zona respectivă sunt mai multe unităţi de atât.

„În acelaşi timp, aplicaţia afişează detaliat, distanţa până la fiecare magazin şi preţul produsului.”

Aplicaţia Monitorul Preţurilor pentru Alimente poate fi accesată la la nivelul întregii ţări, de pe telefonul mobil, tabletă sau PC, şi afişează preţurile a peste 30.000 de produse comercializate în peste 1.700 de magazine Carrefour, Supeco, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan, Profi.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO