Retailerul de echipamente sportive Decathlon şi-a setat drept obiectiv pentru 2021 creşterea cu 20% a cifrei de afaceri, pe fondul unui apetit mare de consum în piaţa de profil, însă principala problemă e legată de aprovizionare şi disponibiltatea produselor.
„Aproape toate sporturile sunt acum pe un trend pozitiv în ceea ce priveşte vânzările, excepţia fiind reprezentantă de ciclism, în contextul problemelor de disponibilitate a componentelor care afectează piaţa mondială“, spun reprezentanţii companiei.
Astfel, global, situaţia legată de stocuri continuă să rămână dificilă, în special pentru anumite produse precum biciclete. Există probleme şi la alte articole, în general cele voluminoase.
„Există probleme în a găsi mai multe tipuri de produse din cauza creşterii economice puternice post-pandemie, din cauza lipsei materiilor prime, a lipsei capacităţii globale de producţie şi din cauza blocării porturilor şi rutelor de transport. Acestea din urmă sunt blocate sau supraagalomerate încă în multe ţări.“
Totuşi, există şi veşti bune, şi anume odată cu relaxarea restricţiilor începând cu această primăvara-vară, sportul a redevenit o prioritate pentru români. Astfel, interesul lor pentru echipamente dedicate sporturilor de munte sau de apă a crescut vizibil.