Caută doar în titlu
LIVE: ZF IT GENERATION. Start-up Pitch. Cum vrea un start-up să dezvolte un sistem pentru diagnosticarea automată a tumorilor canceroase pulmonare, prin intermediul unui algoritm de inteligenţă artificială. Urmăriţi o discuţie cu Alexandru Vesa, fondator, AIMinded
Retail&Agrobusiness

De unde vin hainele pe care le poartă românii: Polonia este principala sursă de import

♦ Importurile de haine s-au ridicat la 1,8 mld. euro anul trecut ♦ Aproape 20% din sumă reprezintă importurile din Polonia.

România a importat anul trecut hai­ne în valoare de 1,8 mld. euro, valoa­rea dublându-se în ultimii şase ani, arată datele furnizate de biroul euro­pean de statistică Eurostat.

Importurile au crescut an de an, o dovadă în plus că această piaţă creşte pe de-o parte pentru că românii sunt pasionaţi de modă şi trenduri, iar pe de alta pentru că puterea de cumpă­rare a crescut în aceşti ani.

Valoarea im­por­turilor de hai­ne, cea comu­nicată de Eurostat, nu este egală cu vân­ză­rile de profil din România.

Mai exact, la această su­mă se ada­ugă ta­xe­le şi ada­osul co­mer­cial al ju­căto­rilor. De altfel, Eurostat es­ti­mea­ză vânză­rile de haine de pe plan local la 3,6 miliarde de euro, dublu faţă de importuri.

În ceea ce priveşte importurile de haine, peste 80% din total (în valoare) vin din ţările UE. Turcia şi China sunt singurele ţări non-UE care îşi fac loc în top 10 al furnizorilor de haine pentru români după valoarea impor­tu­rilor, cu Polonia, Germania şi Italia pe primele locuri.

Importul dintr-o ţară nu înseamnă că acolo este realizat un produs - nu este exclus, dar nu este neapărat adevărat. De regulă hainele produse în fabricile din toată lumea de marile branduri sunt apoi trimise în depo­zitele retailerilor care mai departe le distribuie în magazi­nele de pe diferite pieţe.

De multe ori depozitele sunt amplasate chiar în piaţa-mamă a companiei, însă sunt şi cazuri când există depozite regionale. O asemenea situaţie ar explica motivul pentru care Polonia este principala sursă a im­porturilor de haine. Într-adevăr sunt şi retaileri polonezi activi în Româ­nia, cum e cazul grupului LPP.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

Companii - care are si subcategorii
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.