Retail&Agrobusiness

Cursa spre podium. Cum vrea Answear să ajungă în primii trei jucători de pe piaţa de fashion online

Cursa spre podium. Cum vrea Answear să ajungă în...

Autor: Florin Casota

31.07.2016, 13:32 297

Într-o piaţă în creştere, dar tot mai aglomerată, Raluca Radu, country manager al Answear România, retailerul polonez ce a intrat pe piaţa locală în luna noiembrie a anului trecut, vrea să ajungă în primii trei jucători de pe piaţă.

Cei peste 12 ani în marketing digital şi strategie de business online au constituit doar unul dintre argumentele care i-au determinat pe polonezii de la Answear să o pună la coordonare a activităţilor din România, o piaţă pe care au păşit anul trecut. Cu profil de matematician şi background de programator, Raluca Radu analizează la afacerile Answer şi comerţul online uitându-se la cifre şi tot soiul de măsurători, interesată să extragă maximum de informaţie, esenţa tendinţelor şi detalii despre comportamentul de consum. Precizia specifică cifrelor se reflectă şi în discursul ei, răspunsurile fiind scurte şi la obiect.

Answear este liderul pieţei de fashion online din Polonia, un magazin multibrand ce s-a extins în Cehia, Slovacia, Ucraina şi România, iar în momentul în care a preluat conducerea operaţiunilor locale, Raluca Radu declara că aşteaptă afaceri de 3,6 milioane de euro în acest an. Ce s-a întâmplat pe parcursul celor opt luni care au trecut de atunci? „Suntem în grafic. Avem afaceri de peste 2 milioane de euro până acum“, răspunde fără să ezite Raluca Radu. Acest fapt se datorează şi pieţei de fashion online aflate în creştere. „Piaţa este clar pe val. Dacă anul trecut estimam valoarea la sub 200 milioane de euro, anul acest credem că va ajunge chiar la 400 de milioane de euro“, este de părere şefa Answear.

Retailerul polonez nu are o prezenţă fizică în România şi nici nu plănuieşte să deschidă un magazin sau un depozit aici, iar livrarea se face în continuare din Polonia; însă timpul de aşteptare a scăzut de la patru zile - cât era la început - la trei. „O zi în afara ţări şi două în România.“ Din acest motiv, compania din ţara vecină nu plănuieşte să deschidă un depozit aici pentru că nu s-ar justifica reducerea timpului de livrare cu o zi versus costul unui depozit. „Plus că s-ar diminua stocurile, iar acum avem acces la toate produsele“, continuă Raluca Radu.

Aşadar Answear mizează în continuare pe un model pur online, care l-a făcut lider de piaţă în Polonia şi un jucător important în Cehia sau Slovacia, iar în România urmează acelaşi traseu. În momentul de faţă traficul de pe mobile este mai mare decât traficul de pe desktop. „Din ce am observat, asta este tendinţa pe toată piaţa“, iar un român plăteşte în medie peste 300 de lei când face cumpărături la retailerul polonez. Interesant este că media unui coş de cumpărături pe mobile este mai mare cu 10% decât cea de pe desktop. Cu toate acestea, polonezii nu au o aplicaţie de smartphone pentru magazinul lor din România: „Dezvoltarea unui site «responsive» pentru mobile este obligatorie, aplicaţia este ceva facultativ. Aplicaţia este o direcţie, dar nu este un punct important acum. Mai întâi trebuie să cucerim o parte mai mare din piaţă pentru ca aceasta să aibă sens“, spune Radu.

Citiţi continuarea pe Business Magazin 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO