Retail&Agrobusiness

Cum şi-a mutat banii o familie din Hunedoara din confecţii în turism: „Fiecare antreprenor are o viziune“

Horia Szabo, marketing manager al Conacului Archia: Viziunea noastră a fost să recuperăm valorile trecutului şi să le punem în prezent

Horia Szabo, marketing manager al Conacului Archia: Viziunea noastră a fost să recuperăm valorile trecutului şi să le punem în prezent

Autor: Mădălina Panaete

27.06.2016, 00:05 1174

Familia Szabo din judeţul Hunedoara a re­nunţat înainte de criză la bussinesul pe care îl avea în industria textilelor şi a pariat toţi banii, plus un împrumut de 100.000 de euro, într-o pensiune numită Conacul Archia.  

„Povestea de business a familiei mele a început în anii ’90. După comunism, în 1993, familia mea a deschis un business cu confecţii textile în lohn. Am lucrat până în 2006, am avut două companii şi peste 1.200 de an­ga­jaţi. În momentul în care euro a crescut la trei lei profitul nostru era zero şi am decis să vindem. Ne-am mutat banii într-un business din turism, care se nu­meşte Con­acul Archia“, po­vesteşte Horia Szabo, fiul Virginiei şi al lui Sorin Szabo, fa­milia de antre­prenori care de­ţine conacul. Fami­lia Szabo este una dintre fa­miliile de an­tre­pre­nori ajunse la a doua ge­neraţie, iar copiii se im­plică cot la cot cu pă­rinţii în busi­ness. 

Horia Szabo este marketing manager al Conacului Archia. Familia Szabo a investit în conac 100.000 de euro din fonduri proprii şi alţi 100.000 de euro, proveniţi din fonduri europene. Conacul are 19 camere şi este construit de la zero de antreprenori. 

Horia Szabo a fost prezent în cadrul con­ferinţei „Capitalul privat românesc - o şan­să pen­tru dezvoltarea eco­no­mică a României“, or­ganizată de ZF împreună cu Banca Tran­sil­vania la Alba Iulia. Aceasta a fost a şaptea opri­re a proiectului ZF Antre­pre­norii Ro­mâ­niei, după Timişoara, Sibiu, Piteşti, Bra­şov, Iaşi şi Craiova, iar ulterior Con­stan­ţa.  Iniţiativa ZF va continua în toamnă în alte oraşe din ţară precum Cluj-Napoca, Oradea şi Galaţi. „Toţi avem un pro­dus, dar as­tăzi cum­pă­rătorii vor o po­veste, iar po­vestea vine din viziunea antre­pre­norilor. Cred că fie­care antreprenor a avut o viziune în spate“, a spus Horia Szabo, absolvent al unei facultăţi de marketing. El explică faptul că viziunea fami­liei a fost să recupereze va­lo­rile trecu­tului şi să invite oaspeţii să trăiască aşa cum trăiau familiie în urmă cu câteva secole. 

„Viziunea noastră a fost să recuperăm va­lorile trecutului şi să le punem în prezent. Mai mult, de acum 3 ani de când am venit eu, avem echitaţie, camere tematice, avem un cen­tru de evenimente. Asta este vi­ziu­nea noas­tră. Hunedoara avea foarte multe co­na­ce. Iar familiile care aveau acele cona­ce mer­geau acolo în weekend cu prietenii“, a mai spus antreprenorul, care contribuie cu busi­nessul său la rulajul de peste 9,6 mld. lei rea­lizat de companiile din judeţul Hunedoara.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO