Retail&Agrobusiness

Criza coronavirus începe să-şi arate rezultatele: Pandemia a şters cu buretele o cincime din vânzările H&M în România. Compania a obţinut în anul financiar 2020 afaceri de 208 mil. euro

Autor: Cristina Roşca

03.02.2021, 00:07 739

Vânzările H&M în România au scăzut cu 20% în 2020, singurul declin de la intrarea companiei pe piaţă acum un deceniu.

Declinul înregistrat de grup pe piaţa locală în contextul pandemiei de Covid-19, eveniment care a dus la închiderea temporară a magazinelor offline timp de mai multe luni, este în linie cu cel postat de grup la nivel mondial. Mai exact, afacerile companiei au scăzut tot cu 20%, la 187 mld. coroane suedez (18,4 mld. euro).

Retailerul de modă are în România 57 de magazine offline, anul trecut nefiind închise sau deschise unităţi noi. Compania a obţinut în România în anul financiar 2020 (1 decembrie 2019 – 30 noiembrie 2020) afaceri de 2,1 mld. coroane suedeze, adică 208 mil. euro la cursul actual.

„Pandemia a afectat puternic vânzările grupului H&M, în special în trimestrul al doilea când magazinele au fost închise temporar pe majoritatea pieţelor“, potrivit ra­portului.

Totuşi, şi în trimestrul patru - septembrie-no­iembrie -, când mallurile erau deschise, la fel şi maga­zi­nele stradale, vânzările din România ale retailerului au scă­zut cu 16% în coroane suedeze şi 12% în moneda lo­cală.

Acesta este un semn că românii au fost în continuare cumpătaţi, un motiv fiind şi faptul că timpul petrecut în case a rămas ridicat. Mulţi oameni au continuat să lucreze de acasă şi astfel nu au mai investit în îmbrăcăminte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO