Retail&Agrobusiness

Creşterea puterii de cumpărare din România reflectată prin indicele Big Mac: Un român îşi cumpără din salariu 340 de hamburgeri, faţă de 230 acum patru ani ani. Cehii, deşi au salarii mai mari decât românii, au şi preţuri mai mari pentru Big Mac, deci puterea de cumpărare raportată la acest produs e mai mică

Creşterea puterii de cumpărare din România reflectată...

Autor: Cristina Roşca

20.07.2020, 16:50 1644

Un angajat român care câştigă salariul mediu pe economie de circa 780 de dolari net lunar (3.300 de lei net pe lună) îşi permite să cumpere circa 340 de hamburgeri Big Mac din încasările pe o lună, arată calculele făcute de ZF pe baza datelor din The Big Mac Index realizat de publicaţia The Economist, una dintre cele mai cunoscute din lume. Prin comparaţie, un polonez are bani suficienţi pentru aproape 360 de astfel de sendivişuri, iar un cetăţean al zonei euro îşi permite să cumpere aproape 480 de burgeri din câştigul său lunar de aproape 2.200 de dolari americani.

Indexul Big Mac, lansat de publicaţia The Economist acum mai bine de trei decenii, compară preţul acestui produs în câteva zeci de ţări diferite din lume. Ea ilustrează astfel diferenţele dintre puterea de cumpărare din fiecare stat şi totodată analizează dacă monedele acestor ţări sunt sub sau supraevaluate în raport cu dolarul american.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO