Retail&Agrobusiness

Covalact a investit peste 3 mil euro într-o nouă linie de productie la fabrica din Sfântu Gheorghe

Covalact a investit peste 3 mil euro într-o nouă linie...

Autor: Roxana Rosu

14.10.2016, 10:01 910

Investiţia vizează dublarea capacităţii de producţie şi ambalare pentru unul dintre produsele companiei, Branzica de Casa de la Covalact de Tara, singurul produs de tip cottage cheese fabricat in Romania, din lapte integral românesc. Branzica de Casa are o cota de piaţă în volum de 46% in comertul modern pe prima jumatate a anului 2016 (conform Nielsen)

Noua linie permite producţia unui volum de 200 tone brânză pe luna si ambalarea unui volum de 11.000 pahare de brânză pe oră.

Grupul Covalact are 560 de angajati si doua fabrici, la Sfantu Gheorghe si Miercurea Ciuc. Grupul realizeaza 100 de produse reprezentand o cantitate lunara de lactate de aproximativ 2.500 tone.

In prima jumatate a anului 2016, vanzarile Covalact au crescut cu peste 26% fata de aceeasi perioada a anului precedent, in timp ce piata totala de lactate a inregistrat o crestere de doar 8% in aceasta perioada (crestere in valoare raportata de Nielsen)

Producătorul din Sfantu Gheorghe a fost înfiinţat în 1969, sub numele de Intreprinderea de colectare si industrializare a laptelui Covasna, formata din trei sectii. În 1990, compania s-a constituit ca societate pe actiuni, cu capital integral de stat, denumirea sa fiind schimbata in Covalact. Trei ani mai tarziu echipa de conducere incepe privatizarea, proces incheiat la sfarsitul lui 1994.

In iunie 2007, pachetul majoritar este preluat de SigmaBleyzer Southeast European Fund IV, un fond privat de investitii care numara printre investitorii sai BERD (Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare) si OPIC (Oficiul Pentru Investitii in Strainatate o agentie a Guvernului SUA ). In aprilie 2008 fondul de investitii preia, prin intermediul Covalact, societatile Primulact si Lactate Harghita.

In primii 10 ani post-privatizare, investitiile au depasit 4 milioane euro, la care s-au adaugat alte 3 milioane de euro prin intermediul programului Sapard derulat pana la sfarsitul lui 2007. De la achizitie si pana in prezent SigmaBleyzer a directionat pentru investitii peste18 milioane de euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO