Retail&Agrobusiness

Consolidările din retailul modern se văd şi în numărul de promoţii: închiderea a opt magazine XXL Mega Discount lasă un gol de 6% în cataloagele reţelelor

Consolidările din retailul modern se văd şi în...

Autor: Cristina Roşca

07.08.2017, 00:08 506

Reţelele din comerţul cu dominantă alimentară au avut în primele şapte luni din acest an peste 100.000 de promoţii şi reduceri în cataloagele pe care le publică periodic în România, arată datele companiei de cercetare de piaţă Focus Market Research.

Numărul total de promoţii este în uşoară scădere comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, însă doar pentru că între timp a dispărut din piaţă reţeaua de magazine XXL Mega Dis­count, care era responsabilă în aceeaşi perioadă din 2016 pentru aproape 6.000 de oferte.

Cele opt magazine XXL Mega Discount au fost închise la începutul anului, două fiind preluate de Lidl iar restul fiind remodelate în brandul-soră Penny Market. Procesul de remodelare este în curs.

Dacă nu se ia în considerare această reţea, numărul total de oferte a crescut, semn că în piaţă concurenţa este tot mai acerbă, iar consumatorii încă pun accent mare pe preţ.

Astfel, în pofida faptului că românii au început din nou să cheltuie şi să consume, retailerii se bat în continuare în oferte şi promoţii pentru a câştiga cotă pe o piaţă tot mai aglomerată şi mai competitivă. Datele companiei de cercetare de piaţă Focus Market Research iau în considerare în special datele aferente reţelelor străine din comerţul modern local. În statistici apar doar două reţele locale – Unicarm şi Diana – care publică periodic cataloage. Compania de cercetare de piaţă Focus Market Research centralizează doar promoţiile disponibile în cataloagele retailerilor, fără a merge în magazine la raft.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO