Retail&Agrobusiness

Comerţul de alimente suflă în ceafa vânzărilor de bunuri nealimentare pentru prima dată în cinci ani. Le mai despart doar 200 milioane de lei

Comerţul de alimente suflă în ceafa vânzărilor de...

Autor: Cristina Rosca

22.02.2016, 00:05 258
Reducerea TVA la alimente a dus la o creştere a vânzărilor de alimente cu aproape 30% comparativ cu 2008, ultimul an de boom. Avansul vânzărilor de bunuri nealimentare este la jumătate.
 
Românii au cheltuit anul trecut pe alimente, băuturi şi tutun 57,2 mld. lei, cu circa 15% mai mult decât în 2014, potrivit cal­culelor ZF pe baza datelor Institutului Na­ţional de Statistică (INS). Avansul a fost sus­ţinut de reducerea TVA la alimente de la 1 iunie 2015 de la 24% la 9%, măsură ce a oferit o gură de aer proaspăt vânzărilor de profil. Co­mer­ţul cu alimente s-a apropiat astfel la doar 200 mil. lei de comerţul cu produse nealimentare, care a fost mai mulţi ani cel mai important segment al comerţului local. În urma celor două vine şi comerţul cu carburanţi, cu sub 40 mld. lei.
 
Din 2008, ultimul an de boom eco­no­mic, până în prezent, comerţul alimentar a depăşit comerţul cu electro­casnice, mo­bilă, haine şi cosmetice doar în 2010. În cei­lalţi ani cele două au fost „despărţite“ de încasări de până la 5 mld. lei. Diferenţa este dată de faptul că produsele neali­men­tare au de regulă o valoare mai mare, elec­tro­casnicele sau mobilierul fiind de fapt considerate investiţii nu produse de stric­tă necesitate cum este cazul alimen­te­lor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO