Retail&Agrobusiness

Comerţul alimentar online reprezintă doar 1% din piaţă în România. În Europa, ponderea este de 5%

Comerţul alimentar online reprezintă doar 1% din...

Autor: Cristina Roşca

09.09.2021, 00:07 543

Online-ul a ajuns să mănânce în pandemie peste 5% din comerţul alimentar european, după ce şi-a majorat cota de piaţă cu 1,5 puncte procentuale faţă de nivelul din 2019, arată o analiză a companiei de consultanţă şi analiză McKinsey.

Spre comparaţie, în anul de dinaintea izbucnirii pandemiei, cota de piaţă a acestui canal era de 3,7%.

În România, online-ul e abia la 1% din tot comerţul de articole de larg consum, conform celor mai recente date ale ZF, dar vânzările virtuale de bunuri FMCG cresc rapid odată cu apetitul românilor pentru acest tip de retail.

Estimările companiilor din piaţa locală vorbeau de o cotă de piaţă de 4% abia în 2025, semn că România va rămâne în continuare în urma Europei în ceea ce priveşte acest tip de comerţ.

„Retailerii alimentari online consacraţi din Franţa şi Marea Britanie au fost campioni în ceea ce priveşte creşterea absolută a veniturilor, unii adăugându-şi în conturi chiar şi 1 mld. euro din vânzări virtuale. Totuşi, jucătorii din alte ţări, care au pornit de la baze mai mici, precum Rewe (Germania), ICA (Suedia) sau Picnic (Olanda) au crescut mai rapid, chiar şi cu 80%“, spun analiştii de la McKinsey.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO